Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Ekspresówka zatka miasto

Konrad Majszyk 22-06-2008, ostatnia aktualizacja 23-06-2008 22:51

Drogowcy zamkną dziś łącznik Woli z Bemowem, czyli ul. Księcia Janusza. Od lipca czeka nas zwężenie al. Prymasa.

Trasa ekspresowa S8 przetnie Bemowo na połowę. Powstaje tuż obok gęsto zamieszkanych osiedli – najstarsze powstały w latach 80., najnowsze właśnie się budują. Trasa połączy al. Prymasa Tysiąclecia z Konotopą (tam ma dotrzeć od strony Łodzi autostrada A2). Droga została podzielona na cztery odcinki między cztery firmy: Budimex-Dromex, Mostostal Warszawa, Strabag i Warbud. Kierowcy mogą obserwować i porównywać, która buduje szybciej, lepszym sprzętem i w sposób bardziej zorganizowany.
źródło: Życie Warszawy
Trasa ekspresowa S8 przetnie Bemowo na połowę. Powstaje tuż obok gęsto zamieszkanych osiedli – najstarsze powstały w latach 80., najnowsze właśnie się budują. Trasa połączy al. Prymasa Tysiąclecia z Konotopą (tam ma dotrzeć od strony Łodzi autostrada A2). Droga została podzielona na cztery odcinki między cztery firmy: Budimex-Dromex, Mostostal Warszawa, Strabag i Warbud. Kierowcy mogą obserwować i porównywać, która buduje szybciej, lepszym sprzętem i w sposób bardziej zorganizowany.

Po tygodniach zastoju budowa 11 km sześciopasmowej trasy przez środek Bemowa, obrzeża Babic i Ożarowa wreszcie się ożywiła. Wzdłuż przyszłej drogi zaczęła się budowa ścian szczelinowych – żelbetowych konstrukcji w szczelinach w gruncie. To właśnie one będą stanowiły ściany otwartego tunelu między Lazurową a Dywizjonu 303.

Dzisiaj rano drogowcy mają zamknąć przejazd między Wolą a Bemowem – ul. Księcia Janusza. Do licznych osiedli w Forcie Bema nie dojedziemy więc przez tory kolejowe od strony ul. Obozowej i Dywizjonu 303, a tylko od Wrocławskiej i Widawskiej (patrz mapka).

Na początku lipca drogowcy zamkną też ul. Powstańców Śląskich w sąsiedztwie zdewastowanego wiaduktu nad linią kolejową na Górcach. Wtedy ruszy jego rozbiórka, a kierowcy pojadą równoległą drogą tymczasową, której budowa już trwa. W tym samym czasie rozkopią skrzyżowanie ul. Dywizjonu 303 i Marynin – obok ogródków działkowych.

W połowie lipca zaczną się ogromne utrudnienia: zwężenia al. Prymasa Tysiąclecia w stronę Ochoty, obok Lasku na Kole. Tutaj powstanie jeden z największych w Polsce węzłów drogowych. Korki jak w banku.

– Będziemy tak organizowali prace, żeby kierowcy mieli po dwa pasy – obiecuje szef Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych na Mazowszu Wojciech Dąbrowski.

Inwestycja będzie kosztowała 2,1 mld zł i ma być gotowa w 2010 roku. Projekt przewiduje też m.in. plątaninę estakad u zbiegu trasy z Połczyńską, Warszawską, Lazurową i al. Prymasa Tysiąclecia. Droga będzie dopiero pierwszym elementem obwodnicy ekspresowej, która miała być gotowa do 2007 roku.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane