Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Nowe wiaty i przetarg z kłopotami

koz 21-12-2013, ostatnia aktualizacja 22-12-2013 07:58

Ratusz zakończył postępowanie przetargowe na wymianę blisko 1600 stołecznych wiat. Nowe przystanki postawią firmy AMS i Ströer.

Umowa z wybranym koncesjonariuszem podpisywana jest rok po wyborze najkorzystniejszej oferty, bo wybór ratusza został zaskarżony do Wojewódzkiego a potem Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Zaproszenie do składania ostatecznych ofert otrzymało pięć podmiotów uczestniczących w rozmowach: Clear Channel Sp. z o.o.; JC DECAUX Polska Sp. z o.o.; Konsorcjum Universum Digital Sp. z o.o. oraz UPG Warszawa Sp. z o.o.; Konsorcjum Ströer Polska Sp. z o.o. oraz Art. Marketing Syndicate S.A.; Konsorcjum CAM Polski Outdoor Sp. z o.o. oraz CAM Media S.A.

Dokumenty, wraz z ostatecznym opisem warunków koncesji oraz wzorem umowy, zostały przesłane do oferentów 26 lipca 2012 r. Firmy na przygotowanie ofert miały czas do 8 października. Ostatecznie w postępowaniu pozostały dwa konsorcja firm: konsorcjum Art Marketing Syndicate (AMS) S.A. i Ströer Polska Sp. z o.o. oraz konsorcjum CAM Polski Outdoor Sp. z o.o. i CAM Media S.A.

Miasto jako ich zdaniem najkorzystniejszą ofertę wybrało konsorcjum AMS S.A. oraz Ströer Polska sp. z o.o. Zadeklarowało ono czas koncesji na 8 lat i 10 miesięcy.

Drugi z oferentów zakwestionował ten wybór, ale w marcu 2013 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny odrzucił ten protest. Na tym jednak sprawa odwołań nie skończyła się. Konsorcjum CAM Media i CAM Polski Outdoor po uzyskaniu uzasadnienia do orzeczenia WSA do złożyło skargę kasacyjną do Naczelnego Sądu Administracyjnego wraz z wnioskiem o zakazanie możliwości zawarcia umowy. NSA na posiedzeniu niejawnym we wrześniu 2013 r. odmówił wstrzymania zaskarżonej czynności, polegającej na zawarciu umowy. - Tym samym, z prawnego punktu widzenia zawarcie umowy koncesji było możliwe – informuje urząd miasta.

Pierwsze 180 wiat powinno pojawić się w ciągu roku od podpisania umowy. Na wymianę wszystkich 1580 przystanków prywatny inwestor będzie miał 3 lata. W zamian będzie mógł zarabiać na umieszczonych tam nośnikach reklamowych. Do wymiany jest 1580 wiat w całej Warszawie. Około 625, przystanków zlokalizowanych w Śródmieściu i dzielnicach ościennych, zostanie wyposażonych w wiaty zgodne z projektem wzorniczym wskazanym przez ratusz. Na pozostałych przystankach (ok. 955) będą mogły stanąć wiaty z seryjnej produkcji, zaproponowane przez partnera prywatnego, których forma podlega akceptacji miasta.

Na obszarach objętych nadzorem konserwatorskim oraz ewentualnie w miejsce wiat z produkcji seryjnej, partner prywatny będzie mógł zainstalować wiaty wg trzeciego projektu, tzw. konserwatorskiego (stoją one np. w Al. Ujazdowskich czy ul. E. Plater).

Przygotowanie projektu rozpoczęto od przeprowadzenia w 2006 roku konkursu z dziedziny wzornictwa przemysłowego pt. „Przystanek dla Warszawy". Konkurs wygrało Towarzystwo Projektowe, które jest także autorem sprawdzonego Miejskiego Systemu Informacji w Warszawie.

W czasie trwania umowy koncesji, wybrany partner prywatny będzie odpowiadał za utrzymanie i konserwację wiat. Partner prywatny - koncesjonariusz - w zamian za nowe wiaty otrzyma prawo do korzystania z powierzchni reklamowych umieszczonych na wymienionych przystankach. Na wiatach zostaną zamontowane nośniki reklamowe. Korzyści finansowe pobierane z powierzchni reklamowych umieszczonych na przystankach będą jedyną formą wynagrodzenia koncesjonariusza. Miasto nie przewiduje żadnej formy dofinansowania przedsięwzięcia z własnego budżetu.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane