Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Most Grota szerszy o 10 metrów

koz 25-03-2015, ostatnia aktualizacja 25-03-2015 08:52

Zakończony został montaż ostatniego wspornika na Moście im. Stefana Grota-Roweckiego.

Poszerzony most Grota
źródło: Materiały Inwestora
Poszerzony most Grota

Przeprawa wybudowana na przełomie lat 70. i 80., przechodzi gruntowny remont, w wyniku którego została poszerzona o ok. 10 m. Po zakończeniu rekonstrukcji arterii kierowcy będą mieli do dyspozycji pięć pasów ruchu w każdą stronę.

W celu poszerzenia mostu wykorzystane zostały po 52 elementy z każdej strony obu nitek i 208 elementów na cały Most Grota-Roweckiego. Elementy ważą od 9 do 15 ton – łącznie zużyto ok. 3 450 ton stali.

- Przebudowa Mostu Grota-Roweckiego i Trasy AK jest jedną z najważniejszych inwestycji prowadzonych obecnie na Mazowszu. Zakończenie montażu wsporników mostowych to bardzo ważny etap remontu, który umożliwi wykonanie kolejno izolacji mostu, następnie warstw nawierzchni i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Po finalizacji wszystkich prac budowlanych kierowcy będą mieli do dyspozycji po 5 pasów w każdą stronę – 2 pasy przeznaczone dla ruchu tranzytowego oraz 3 pasy dla ruch lokalnego. Dodatkowo po północnej stronie mostu zostanie wybudowana ścieżka rowerowa, natomiast po południowej chodnik dla pieszych – mówi Łukasz Lendner, dyrektor warszawskiego oddziału GDDKiA.

Najważniejsze prace związane z remontem to poszerzenie jezdni głównych, połączenie istniejących i projektowanych węzłów na Trasie AK w zespoły węzłów: Powązkowska – Broniewskiego – Marymoncka i Wisłostrada – Modlińska, budowa i przebudowa jezdni rozprowadzających, budowa ścieżek rowerowych. Do rozebrania i zbudowania od nowa przeznaczone są 32 obiekty.

- Do zakończenia prac na Trasie Armii Krajowej pozostało już tylko 7 miesięcy. Remont wzbudza duże zainteresowanie mieszkańców stolicy, którzy podkreślają, że efekty prac budowlanych możemy oglądać praktycznie z dnia na dzień. Jesteśmy bardzo zadowoleni z postępu robót na południowej nitce trasy, jak i płynności ruchu drogowego jaki możemy zauważyć na wyremontowanej już północnej części. Z niecierpliwością czekamy na zakończenie prac – mówi Jacek Wojciechowicz, zastępca prezydenta Warszawy

- Dokładnie rok temu – w marcu 2014 roku – rozpoczęliśmy montaż pierwszego wspornika mostowego. Po 12 miesiącach prac etap poszerzania mostu jest zakończony, dzięki czemu dziś szerokość całego Mostu Grota wynosi 46 m. To przełomowy etap remontu. Realizacja projektu przebudowy Trasy S8 prowadzona jest zgodnie z założonym harmonogramem. Odbudowa niektórych obiektów przebiega nawet szybciej niż zakładał napięty plan czasowy. Staramy się planować nasze działania tak, aby komunikacja na Trasie AK i Moście Grota przebiegała sprawnie i efektywnie. Wierzymy, że w październiku tego roku most Grota nie tylko będzie najczęściej wykorzystywanym przez kierowców mostem, ale również stanie się nową wizytówką Warszawy – uważa Radim Čáp, przedstawiciel Metrostav Polska.

Kontrakt na modernizację mostu wart jest 796 304 041 zł i jest realizowany w trybie „zoptymalizuj-buduj", co oznacza, że w skład prac należących do wykonawcy, oprócz wykonania robót budowlanych, należy również przygotowanie odpowiedniej dokumentacji projektowej. W ramach kontraktu Most gen. S. Grota-Roweckiego został poszerzony do 10 pasów – będzie na nim po 5 pasów w obu kierunkach. Na każdej jedni 2 pasy będą przeznaczone do ruchu tranzytowego, a 3 pozostałe – do ruchu lokalnego. Do przebudowy Trasy AK i Mostu Grota zostanie wykorzystanych ok. 8 255 ton stali zbrojeniowej. Do wykonania półtunelowych ekranów akustycznych zużytych zostanie ok. 1 200 ton stali.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane