Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Nowa obwodnica Grójca

kmaj 19-09-2008, ostatnia aktualizacja 21-09-2008 19:34

Kto jeździ krajową „siódemką“ z Warszawy w stronę Radomia i Krakowa, łatwiej ominie Grójec. Po dwóch latach budowy drogowcy otworzyli w piątek 8,3 km ekspresowej obwodnicy tego miasta.

autor: Sołtys Seweryn
źródło: Fotorzepa

Wyczekiwana budowa ruszyła w listopadzie 2006 roku. Prace powinny skończyć się ponad trzy miesiące temu. Skąd opóźnienie? Właściciele kilku nieruchomości nie zaakceptowali zaproponowanych odszkodowań. Próbowali zablokować inwestycję, odmawiając wpuszczenia drogowców.

– Musieliśmy przejmować nieruchomości w asyście policji. Potrzebna budowa ruszyła, ale z opóźnieniem – tłumaczy szef Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Wojciech Dąbrowski.

Droga została dostosowana do parametrów trasy ekspresowej. Kierowcy dostali więc dwie jezdnie po dwa pasy (do tego po jednym pasie awaryjnym), oddzielone barierami energochłonnymi. Dzięki nowym wiaduktom przejazd jest w pełni bezkolizyjny.

Drogę zbudowało konsorcjum Bilfinger Berger i PRM Mosty Łódź. Koszt inwestycji to 216 mln zł. 75 proc. tej sumy pochodzi z funduszy UE.Do czerwca 2009 roku powinna się skończyć przebudową drogi nr 7 między Grójcem a Białobrzegami. Przed Euro 2012 kierowcy mają dostać kolejny odcinek – od Radomia do granicy Mazowsza.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane