Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Z parkingami do Cannes

Izabela Kraj 24-02-2011, ostatnia aktualizacja 25-02-2011 15:19

Na Lazurowym Wybrzeżu władze Warszawy będą reklamować przygotowania do Euro 2012, budowę podziemnych parkingów i działki pod mieszkania, m.in. na Żoliborzu.

Otoczenie Stadionu Narodowego to jeden z tematów do omówienia na stoisku Warszawy w Cannes
źródło: materiały prasowe
Otoczenie Stadionu Narodowego to jeden z tematów do omówienia na stoisku Warszawy w Cannes

Tegoroczne międzynarodowe targi nieruchomości MIPIM w Cannes – jedna z najbardziej prestiżowych imprez w branży – rozpoczynają się 8 marca.

Wiemy już, jak będzie wyglądało warszawskie stoisko. W tym roku dominować mają elegancka czerń i biel. Koszt pawilonu i wynajęcia powierzchni to ponad 400 tys. zł.

Ratusz kończy też przygotowywać merytoryczną ofertę skierowaną do inwestorów.

– W 2011 r. planujemy potroić dochody ze sprzedaży miejskich nieruchomości (w 2010 r. było to 60 mln zł) i na dobre rozpocząć wdrażanie projektów w partnerstwie publiczno-prywatnym. Właśnie dlatego prezentacja PPP i przygotowania miasta do mistrzostw w piłce nożnej to motywy przewodnie obecności Warszawy na targach – zapowiada rzecznik ratusza Tomasz Andryszczyk.

Z ratusza na Lazurowe Wybrzeże jedzie z prezydent Hanną Gronkiewicz-Waltz siedem osób.

Szefowa Biura Promocji Katarzyna Ratajczyk ma mówić o bazie turystycznej i transportowej Warszawy przed Euro 2012, a dyrektor Biura Obsługi Inwestorów Paweł Pawłowski ma prezentować inwestycje, które ratusz chce realizować za pieniądze prywatnych inwestorów. Główny to parkingi podziemne, m.in. pod pl. Bankowym, Teatralnym, Trzech Krzyży i ul. Emilii Plater. Wczoraj ratusz podpisał umowę z firmą Ernst & Young na doradztwo przy parkingach. Kosztuje słono, bo blisko 2 mln zł. Ale była to najtańsza z trzech ofert. Najdroższy Deloitte proponował 5,6 mln zł za tę pracę.

Kolejny projekt, do którego miasto szuka partnerów, to budowa mieszkań komunalnych.

Mieszkaniówka to także temat, który pojawi się przy prezentacji konkretnych działek. Ratusz chce w tym roku sprzedać w przetargach 70 terenów. Szczegółową listę tych, które wystawi w Cannes w przyszłym tygodniu, ma zatwierdzać zarząd miasta. Wiemy jednak, że oprócz dyżurnych już gruntów wokół PKiN (goszczą na targach w Cannes od kilku lat) pojawią się też nowości, np. tereny pod osiedla mieszkaniowe na Powiślu, Mokotowie i Żoliborzu.

Jak zawsze prezentacjom samorządu towarzyszyć będzie oferta prywatnych deweloperów działających w stolicy. W tym roku będą to Hochtief, Celtic, Yareal, BBI Development i Ghelamco, które rok temu zrobiło furorę, prezentując projekt wieżowca przy Łuckiej.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane