Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Lifting peronów w ostatniej chwili

Piotr Szymaniak 08-05-2011, ostatnia aktualizacja 08-05-2011 22:05

Remont peronów i tuneli na Dworcu Wschodnim ruszy najwcześniej jesienią. Na Euro 2012 tylko część stacji nie będzie straszyła podróżnych

źródło: materiały prasowe

PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowały plan doraźnego remontu części peronowej stacji Warszawa Wschodnia. Planowana wcześniej kompleksowa modernizacja została przesunięta na okres po Euro.

Teraz kolejarze mówią wprost: plan zawiera tylko to, co jeszcze zdąży się wykonać przed godziną zero.  Oszałamiających zmian, w przeciwieństwie do części dworcowej, nie będzie.

– Nawierzchnia peronów zostanie wyrównana, położymy nowe płyty chodnikowe i kostkę – zapowiada Jan Strzelczak z Zakładu Linii Kolejowych PLK. – Projekt zakłada też remont wiat – wymianę blaszanego poszycia czy odmalowanie konstrukcji. Prace mają też być prowadzone w tunelach.

– Nie ma jednak mowy o gruntownej modernizacji. To, co możemy jeszcze robić, to podnieść bardzo wysoko ich estetykę, odmalować, położyć nową podłogę, zatamować przecieki – dodaje Strzelczak.

Sen z oczu kolejarzom spędza jednak kwestia niepełnosprawnych podróżnych. Nie ma szans na budowę nowych szybów windowych, a remont starych, bagażowych, niewiele da, bo zjeżdżają one do innego tunelu i trzeba by przebijać nowe przejście.

– Dlatego bierzemy pod uwagę montaż platform przy schodach, takich jakie są np. na Dworcu Warszawa-Ochota – zdradza Strzelczak.

Zarząd spółki jeszcze nie podjął ostatecznej decyzji, kiedy prace ruszą, ale już wiadomo, że nie nastąpi to szybko.

W związku z zaawansowanymi pracami przy przebudowie stacji Warszawa Stadion nie ma szans, by jakikolwiek remont peronów na Wschodnim ruszył przed 20 lipca, bo inaczej zupełnie zostałby sparaliżowany ruch podróżnych. – Już i tak od 1 czerwca większość pociągów podmiejskich przyjeżdżających np. z z Otwocka czy Małkini będzie dojeżdżała tylko do Warszawy Wschodniej, a pociągi jadące z drugiej strony, np. z Grodziska czy Radomia, do Zachodniej – zaznacza Jan Telecki z PLK. – W tej sytuacji nie możemy sobie pozwolić na zamknięcie któregokolwiek peronu.

Prace ruszą prawdopodobnie dopiero jesienią. Jaki będzie ich koszt? Tego PLK na razie nie ujawniają. – Najpierw musi być zaakceptowany plan robót – słyszymy w spółce.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane