Polska moda chce się promować i edukować
Innowacyjne tkaniny, oryginalne projekty i wykwalifikowane kadry mają zapewnić przewagę konkurencyjną polskim firmom odzieżowym.
– Nie tylko polskie firmy, ale cały europejski przemysł odzieżowy nie może dziś konkurować standardową produkcją. Trzeba postawić na innowacje: nowoczesne technologie i membranowe tkaniny – podkreśla Tadeusz Wawrzyniak, prezes Polskiej Izby Odzieżowo-Tekstylnej (PIOT), która poinformowała o powołaniu nowej Fundacji Rozwoju Przemysłu Mody.
Fundacja chce wspierać rozwój branży odzieżowej na trzech polach: edukacji, promocji oraz innowacji, wśród których szef izby wymienia zdalne szycie na miarę dzięki skanerom 3D.
Zarówno PIOT, jak i Związek Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan przekonują, że gra jest warta świeczki. Na dowód podają statystyki; według GUS ubiegłoroczna wartość produkcji sprzedanej polskiej odzieży mimo 9-proc. spadku i tak przekroczyła 6,8 mld zł. Prawie drugie tyle (6,5 mld zł) wyniosła produkcja sprzedana tekstyliów. A mimo załamania popytu na Zachodzie wartość polskiego eksportu odzieży i tekstyliów przekroczyła po 11 miesiącach ubiegłego roku 3 mld euro.
– Część renomowanych firm, które wcześniej zlecały produkcję na Dalekim Wschodzie, teraz wraca do nas – twierdzi Wojciech Słaby z ZPPM Lewiatan.
Czytaj więcej na www.rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.