Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Polska moda chce się promować i edukować

ab 14-05-2010, ostatnia aktualizacja 14-05-2010 10:02

Innowacyjne tkaniny, oryginalne projekty i wykwalifikowane kadry mają zapewnić przewagę konkurencyjną polskim firmom odzieżowym.

autor: Marian Zubrzycki
źródło: Fotorzepa

– Nie tylko polskie firmy, ale cały europejski przemysł odzieżowy nie może dziś konkurować standardową produkcją. Trzeba postawić na innowacje: nowoczesne technologie i membranowe tkaniny – podkreśla Tadeusz Wawrzyniak, prezes Polskiej Izby Odzieżowo-Tekstylnej (PIOT), która poinformowała o powołaniu nowej Fundacji Rozwoju Przemysłu Mody.

Fundacja chce wspierać rozwój branży odzieżowej na trzech polach: edukacji, promocji oraz innowacji, wśród których szef izby wymienia zdalne szycie na miarę dzięki skanerom 3D.

Zarówno PIOT, jak i Związek Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan przekonują, że gra jest warta świeczki. Na dowód podają statystyki; według GUS ubiegłoroczna wartość produkcji sprzedanej polskiej odzieży mimo 9-proc. spadku i tak przekroczyła 6,8 mld zł. Prawie drugie tyle (6,5 mld zł) wyniosła produkcja sprzedana tekstyliów. A mimo załamania popytu na Zachodzie wartość polskiego eksportu odzieży i tekstyliów przekroczyła po 11 miesiącach ubiegłego roku 3 mld euro.

– Część renomowanych firm, które wcześniej zlecały produkcję na Dalekim Wschodzie, teraz wraca do nas – twierdzi Wojciech Słaby z ZPPM Lewiatan.

Czytaj więcej na www.rp.pl

Rzeczpospolita