Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Chopin przy metrze

koz 11-09-2016, ostatnia aktualizacja 11-09-2016 01:00

Na ścianach tzw. patelni przy wejściu do stacji metra Centrum powstaje nowy mural.

źródło: materiały prasowe
źródło: materiały prasowe

Przez kolejne dwa tygodnie przechodnie, będą oglądali młodego Fryderyk Chopin.

Urzędnicy ratusza przypominają, że śladów Chopina w Warszawie szukać możemy nie tylko tam, gdzie mieszkał i bywał. Coraz więcej jest miejsc, w których posłuchać można na żywo jego muzyki, a wielu artystów prezentuje muzykę Chopina we współczesnych aranżacjach.

- W wakacyjne weekendy można było słuchać koncertów Chopinowskich w Łazienkach i na Krakowskiem Przedmieściu, fragmenty jego utworów rozbrzmiewają na Trakcie dzięki ławeczkom – przypomina Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.

Od kilku miesięcy można także zobaczyć młodego Fryderyka Chopina w spotach wyświetlanych w komunikacji miejskiej, na tylnych szybach autobusów miejskich, a użytkownicy aplikacji mobilnej - także na ekranach smartfonów. Wizerunek Chopina widnieje również na jednym z dostępnych wzorów karty miejskiej, a teraz pojawił się także na muralu na tzw. patelni.

- Ten plac przemierzają każdego dnia tysiące osób, spiesząc do pracy, czy do szkoły. Chcemy, by młody Chopin przyciągał ich uwagę, zaskakiwał i zachęcał do odkrywania Warszawy – podkreśla Anna Witkowska, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki.

- Przygotowaliśmy aplikacje mobilne i stronę internetową, aby pokazać, jak ciekawym człowiekiem był Fryderyk i jak silne, i interesujące były jego związki z Warszawą. Mural jest częścią kampanii promocyjnej realizowanej od początku roku w kraju i za granicą, której celem jest umacnianie wizerunku Warszawy jako miasta Fryderyka Chopina - dodaje.

W Madrycie, Berlinie, Paryżu oraz wybranych polskich miastach zaprezentowano nowe narzędzia ułatwiające zwiedzanie Warszawy – aplikacje mobilne „Chopin in Warsaw", „Selfie with Chopin" oraz stronę internetową www.chopin.warsawtour.pl, które powstały w ramach projektu „Warszawa Chopina".

Do 30 września prowadzona jest kampania w warszawskiej przestrzeni miejskiej wykorzystująca nośniki usytuowane w miejscach uczęszczanych przez turystów i mieszkańców. Plakaty można zobaczyć, m. in. na słupach reklamowych i wiatach przystankowych na Krakowskim Przedmieściu, w Alejach Ujazdowskich, w przejściach podziemnych w centrum miasta oraz na stacjach metra.

Wzdłuż Traktu Królewskiego i na Lotnisko Chopina kursują autobusy oklejone kampanijną grafiką, a w środkach komunikacji miejskiej oraz na stacjach metra emitowane są spoty promocyjne.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane