Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Z mostu prosto w korek

Konrad Majszyk 19-11-2011, ostatnia aktualizacja 20-11-2011 14:41

Most Północny przejdzie w przyszłym tygodniu próby obciążeniowe. Przez pół roku ciężka próba czeka też ul. Kasprowicza.

Trasa Mostu Północnego otwarta będzie wiosną 2012 r.
autor: Jerzy Gumowski
źródło: Rzeczpospolita
Trasa Mostu Północnego otwarta będzie wiosną 2012 r.
Nad stacją metra Wawrzyszew znajduje się jedyny wąski odcinek ul. Kasprowicza. Od przyszłego roku kierowcy utkną tutaj w korku. Władzom miasta nie udało się skoordynować poszerzenia 800-metrowego odcinka z budową Trasy Mostu Północnego.
źródło: Życie Warszawy
Nad stacją metra Wawrzyszew znajduje się jedyny wąski odcinek ul. Kasprowicza. Od przyszłego roku kierowcy utkną tutaj w korku. Władzom miasta nie udało się skoordynować poszerzenia 800-metrowego odcinka z budową Trasy Mostu Północnego.

W  testach weźmie udział 28 ciężarówek o łącznej masie 896 ton. Od wtorku do piątku odbędą się próby statyczne na dwóch mostach drogowych (na Bielany i Białołękę). Pojazdy zaparkują na moście w różnych konfiguracjach, a zamontowana pod płytą specjalistyczna aparatura zmierzy ugięcie konstrukcji.

Na początku kolejnego tygodnia czekają nas próby dynamiczne. Ciężarówki będą przejeżdżać przez ułożony w poprzek mostu próg pomiarowy.

Według Małgorzaty Gajewskiej z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, do 31 grudnia mają zakończyć się prace budowlane na części drogowej Trasy Mostu Północnego – między stacją metra Młociny i ul. Modlińską. Od stycznia zaczną się kilkutygodniowe odbiory przez straż pożarną, sanepid, inspekcję pracy i nadzór budowlany. Zapewne wiosną przyszłego roku na most Północny wjadą samochody i autobusy.

Jednym ze zjazdów z mostu po bielańskiej stronie będzie ul. Kasprowicza, na której wciąż znajduje się wąskie gardło nad stacją metra Wawrzyszew – między ul. Oczapowskiego i Sokratesa. Na 800-metrowym odcinku jest tylko po jednym pasie w każdą stronę, na pozostałym odcinku po dwa. Od wiosny 2012 r. tu będą tworzyć się korki. Władze Warszawy obiecywały, że poszerzą ten odcinek przed otwarciem mostu Północnego, ale inwestycji nie udało się skoordynować.

Na Kasprowicza w rejonie Lasku Lindego trwają prace ziemne przy drugiej jezdni. Ale już lada dzień zostaną wstrzymane na kilka miesięcy.

– Przebudowę głównej magistrali ciepłowniczej w rejonie Wolumenu planujemy na wiosnę przyszłego roku. Zimą nie  ma mowy o przerwach w dostawie ciepła do pobliskich osiedli – tłumaczy dyrektor Zakładu Remontów i Konserwacji Dróg Wiktor Wojewódzki.

Inwestorem tej budowy jest dość nietypowo Zarząd Transportu Miejskiego. Zakończenie prac na Kasprowicza ZTM zapowiada dopiero na trzeci kwartał 2012 r. Czyli co najmniej przez pół roku kierowcy zjeżdżający z mostu Północnego będą utykali w wąskim gardle.

Poszerzanie ul. Kasprowicza pochłonie 24 mln zł. Miało się to stać przy okazji budowy metra już w 2005 r. ZTM zlecił wtedy Metroprojektowi wykonanie projektu za 1 mln zł, ale ten się zdezaktualizował.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane