Z mostu prosto w korek
Most Północny przejdzie w przyszłym tygodniu próby obciążeniowe. Przez pół roku ciężka próba czeka też ul. Kasprowicza.
W testach weźmie udział 28 ciężarówek o łącznej masie 896 ton. Od wtorku do piątku odbędą się próby statyczne na dwóch mostach drogowych (na Bielany i Białołękę). Pojazdy zaparkują na moście w różnych konfiguracjach, a zamontowana pod płytą specjalistyczna aparatura zmierzy ugięcie konstrukcji.
Na początku kolejnego tygodnia czekają nas próby dynamiczne. Ciężarówki będą przejeżdżać przez ułożony w poprzek mostu próg pomiarowy.
Według Małgorzaty Gajewskiej z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, do 31 grudnia mają zakończyć się prace budowlane na części drogowej Trasy Mostu Północnego – między stacją metra Młociny i ul. Modlińską. Od stycznia zaczną się kilkutygodniowe odbiory przez straż pożarną, sanepid, inspekcję pracy i nadzór budowlany. Zapewne wiosną przyszłego roku na most Północny wjadą samochody i autobusy.
Jednym ze zjazdów z mostu po bielańskiej stronie będzie ul. Kasprowicza, na której wciąż znajduje się wąskie gardło nad stacją metra Wawrzyszew – między ul. Oczapowskiego i Sokratesa. Na 800-metrowym odcinku jest tylko po jednym pasie w każdą stronę, na pozostałym odcinku po dwa. Od wiosny 2012 r. tu będą tworzyć się korki. Władze Warszawy obiecywały, że poszerzą ten odcinek przed otwarciem mostu Północnego, ale inwestycji nie udało się skoordynować.
Na Kasprowicza w rejonie Lasku Lindego trwają prace ziemne przy drugiej jezdni. Ale już lada dzień zostaną wstrzymane na kilka miesięcy.
– Przebudowę głównej magistrali ciepłowniczej w rejonie Wolumenu planujemy na wiosnę przyszłego roku. Zimą nie ma mowy o przerwach w dostawie ciepła do pobliskich osiedli – tłumaczy dyrektor Zakładu Remontów i Konserwacji Dróg Wiktor Wojewódzki.
Inwestorem tej budowy jest dość nietypowo Zarząd Transportu Miejskiego. Zakończenie prac na Kasprowicza ZTM zapowiada dopiero na trzeci kwartał 2012 r. Czyli co najmniej przez pół roku kierowcy zjeżdżający z mostu Północnego będą utykali w wąskim gardle.
Poszerzanie ul. Kasprowicza pochłonie 24 mln zł. Miało się to stać przy okazji budowy metra już w 2005 r. ZTM zlecił wtedy Metroprojektowi wykonanie projektu za 1 mln zł, ale ten się zdezaktualizował.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.