Most Grota-Roweckiego do remontu. Będą korki
Po remoncie Trasy Łazienkowskiej przyszedł czas na przebudowę drugiej kluczowej przeprawy przez Wisłę.
Przebudowa trasy AK oraz mostu rozpoczęła się w piątek wieczorem. Zostały zamknięte trzy zjazdy: na praskim brzegu z Tarchomina i Jagiellońskiej na most oraz na lewym – z mostu w stronę trasy gdańskiej.
25 października rozpocznie się z kolei rozbiórka kładki nad trasą, pomiędzy ul. Gwiaździstą a Mickiewicza. – Robotnicy będą ją rozbierali w nocy – zapowiada wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz. W czasie robót jedna jezdnia będzie zamknięta, a ruch pojazdów zostanie przeniesiony na drugą nitkę drogi.
Kolejne utrudnienia zaplanowane zostały na 8 listopada. – Wtedy zamkniemy północną część mostu Grota-Roweckiego w kierunku Żoliborza – zapowiada Wiesław Witek, szef miejskiego biura koordynacji remontów.
Kierowcy z Białołęki najłatwiej dostaną się na drugą stronę Wisły przez most Skłodowskiej-Curie.
Do zamknięcia zostały wytypowane kolejne estakady zjazdowe: na prawym brzegu z Tarchomina w kierunku Marek, a po lewej stronie z mostu na Wisłostradę w kierunku centrum. Zamknięta dla ruchu zostanie również północna jezdnia Trasy AK od Modlińskiej do ul. Gwiaździstej. Ruch pojazdów zostanie skierowany na jezdnię południową. Kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu.
– W najbliższy weekend autobusy będą wjeżdżały na most przez pętlę Żerań FSO i dalej pojadą przez przeprawę. Dla pasażerów nic się nie zmieni. Zmiany kursowania komunikacji zostaną wprowadzone w czasie kolejnych etapów remontu – zapowiada Igor Krajnow, rzecznik ZTM.
Kierowcy tirów podczas remontu nie będą mogli wjeżdżać do Warszawy – ciężkie pojazdy będą kierowane tranzytem na drogę nr 50. Przestrzegania zakazu mają dopilnować funkcjonariusze Inspekcji Transportu Drogowego.
Drogowcy zapewniają, że przez cały czas remontu utrzymany będzie ruch na moście i na trasie głównej. Niestety, pomimo planów nie udało się zbudować obok mostu Grota tymczasowej przeprawy.
Prace przy remoncie trasy i mostu potrwają dwa lata. Wykonawcą jest czeska firma Metrostav, koszt inwestycji to ok. 800 mln zł. Ma gruntownie zmodernizować odcinek trasy S8 od Modlińskiej do Powązkowskiej. Robotnicy m.in. poszerzą jezdnię główną, zbudują nowe łączniki, ścieżki rowerowe i chodniki. Rozbiorą i postawią od nowa 33 obiekty, m.in. estakady i kładki dla pieszych. Most Grota zostanie poszerzony o ok. 10 metrów i będzie miał po pięć pasów ruchu w każdym kierunku.
Prace rozpoczęły się falstartem. Robotnicy bez zapowiedzi weszli na trasę już we wtorek. Zajęli pas ruchu, co spowodowało gigantyczne korki.
Po interwencji ratusza prace zostały przerwane. Na zwołanej w środę konferencji prasowej w urzędzie miasta przedstawiciel wykonawcy przepraszał warszawiaków za zamieszanie.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.