Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Koleje Mazowieckie promują producenta?

kmaj 10-02-2010, ostatnia aktualizacja 11-02-2010 10:02

Mazowsze zorganizowało przetarg na 16 pociągów z założeniem, że musi wygrać polska PESA – sugeruje szwajcarski Stadler. Wczoraj złożył wniosek do Krajowej Izby Odwoławczej.

autor: Rafał Guz
źródło: Fotorzepa

Ostre wypowiedzi to efekt unieważnienia przez Koleje Mazowieckie przetargu na 16 pociągów. Stadler zaproponował składy Flirt z zakładów w Siedlcach za 93 mln euro. Zakładany przez Koleje Mazowieckie budżet wynosił 80 mln euro.

Szwajcarzy przypominają jednak o przetargu na 20 pociągów, wygranym w 2009 r. przez polskiego producenta – PESĘ.

– Wtedy zwycięska oferta przekroczyła założony budżet, ale Koleje Mazowieckie znalazły dodatkowe środki. Spółka nierówno traktuje oferentów. Apeluję o czyste reguły gry – mówi „ŻW” prezes Grupy Stadler Rail Peter Spuhler.

Czy jednak Szwajcarzy, Niemcy i Francuzi w czasach kryzysu nie promują swoich producentów taboru: Stadlera, Siemensa i Alstomu?

– Polski producent Solaris nie ma problemów ze sprzedażą autobusów w Szwajcarii. Jeżdżą one już w dziewięciu tutejszych miastach – odpowiada Peter Spuhler. – Poza tym finalny montaż pociągów Stadlera odbywa się w zakładzie w Siedlcach. Udział polskich dostawców i pracowników wynosi ponad 50 proc.

– Z naszej strony nie ma żadnego uchybienia – twierdzi rzecznik Kolei Mazowieckich Marcjusz Włodarczyk. – Jeśli najkorzystniejsza oferta przekracza kosztorys, mamy pełne prawo do unieważnienia przetargu – przekonuje.

Większość ze 186 składów Kolei Mazowieckich to EN-57, które mają ponad 30 lat.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane