Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

r e k l a m a

Barok już po raz czwarty na Mazowszu

ng 29-10-2010, ostatnia aktualizacja 08-11-2010 08:58

W listopadzie i grudniu w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego odbędą się kolejne projekty w ramach festiwalu Mazovia Goes Baroque. Patronat nad wydarzeniem objęło zyciewarszawy.pl.

źródło: materiały prasowe

Projekt IV / 12-14 listopada 2010

W kilka tygodni po Konkursie Chopinowskim, a więc w chwili, gdy fortepianowe emocje zaczną w naszym kraju powoli opadać, powracają kolejne koncerty festiwalu „Mazovia Goes Baroque”, by kontynuować podróż po historii muzyki europejskiej.

Włoska śpiewaczka Viva Biancaluna Biffi i jej partnerzy – perkusista Simone Mongelli oraz organista i śpiewak, Armando Illario zaprowadzą słuchaczy aż do Portugalii, gdzie powstały słynne "Cantigas de Amigo”. Na tym samym koncercie, wykonane zostaną - utrzymane w podobnym klimacie, ale należące do tradycji religijnej i związane z kultem maryjnym - "Cantigas de Santa Maria”. Viva Biancaluna Biffi pojawi się raz jeszcze sama, by zaprezentować swoje interpretacje włoskich renesansowych frottoli, pieśni, które doprowadziły do ukształtowania się barokowego stylu operowego.

Drugą bohaterką listopadowych koncertów jest Midori Seiler, koncertmistrzyni i solistka Akademii für alte Musik Berlin oraz belgijskiej orkiestry Anima Eterna. Przez wielu obserwatorów sceny muzyki dawnej uznawana za najoryginalniejszego muzyka grającego dzisiaj na skrzypcach barokowych. W ubiegłym roku Midori Seiler zarejestrowała dla francuskiej wytwórni płytowej Zig Zag Territoires partity na skrzypce solo Jana Sebastiana Bacha i właśnie wokół tych trzech kompozycji skonstruowany został program jej dwóch warszawskich koncertów.

Muzyka Jana Sebastiana jest obecna w niemal wszystkich tegorocznych projektach festiwalu. Oczywiście dlatego, że była uwielbiana przez Chopina i wpłynęła na kształtowanie się jego wyobraźni kompozytorskiej, ale jeszcze bardziej z tego powodu, że twórczość Bacha, zwłaszcza w tak zjawiskowych wykonaniach, jakich mamy prawo oczekiwać od Midori Seiler wciąż inspiruje i ożywia wyobraźnię.

WARSZAWA, Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego ul. Z. Modzelewskiego 59

WIECZÓR 1

Piątek, 12 listopada, godz. 19.00

ODSŁONA 1

Viva Biancaluna Biffi śpiew, instrumenty smyczkowe

Armando Illario śpiew, instrumenty szarpane, instrumenty klawiszowe

Simone Mongelli instrumenty perkusyjne, śpiew

Cantigas de Santa Maria i Cantigas de Amigo

ODSŁONA 2

Midori Seiler skrzypce

Bach na skrzypce solo (I)

WIECZÓR 2

Sobota, 13 listopada, godz. 18.00

ODSŁONA 1

Viva Biancaluna Biffi śpiew, fidel

Fermate il Passo

Narodziny recytatywu we Włoszech w początkach XVI wieku

ODSŁONA 2

Midori Seiler skrzypce

Bach na skrzypce solo (II)

Płock, Sala Koncertowa PSM, ul. Kolegialna 23

Niedziela, 14 listopada, godz. 18.00

Viva Biancaluna Biffi śpiew, fidel

Fermate il Passo

Narodziny recytatywu we Włoszech w początkach XVI wieku

Projekt IV / 12-14 listopada 2010 (Warszawa, Płock)

Projekt V / 25-28 listopada 2010 (Warszawa, Radziejowice, Łochów)

Projekt VI / 10-13 grudnia 2010 (Warszawa, Płock)

materiały prasowe