Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Będzie salon Bemowa

Mariusz Gruza 26-11-2010, ostatnia aktualizacja 28-11-2010 10:41

Szerokie i eleganckie chodniki, ścieżki rowerowe, estetyczne skwery i zieleńce oraz pasaże z kawiarniami i restauracjami. Tak za kilka lat ma wyglądać ul. Powstańców Śląskich.

Tak w przyszłości mają wyglądać skrzyżowanie ul. Radiowej z ul. Powstańców Śląskich i nowa linia tramwajowa łącząca Bemowo z Jelonkami
źródło: materiały prasowe
Tak w przyszłości mają wyglądać skrzyżowanie ul. Radiowej z ul. Powstańców Śląskich i nowa linia tramwajowa łącząca Bemowo z Jelonkami
źródło: materiały prasowe
Przebudowa będzie  realizowana etapami. Ulica Powstańców Śląskich będzie przebudowywana na odcinku od ul. Wrocławskiej do Piastów Śląskich. Pierwszy etap obejmie odcinek od ul. Wrocławskiej do ul. Radiowej, przy okazji budowy linii tramwajowej na Jelonki.
źródło: Życie Warszawy
Przebudowa będzie realizowana etapami. Ulica Powstańców Śląskich będzie przebudowywana na odcinku od ul. Wrocławskiej do Piastów Śląskich. Pierwszy etap obejmie odcinek od ul. Wrocławskiej do ul. Radiowej, przy okazji budowy linii tramwajowej na Jelonki.

Przebudowa głównej arterii Bemowa jest jednym z najważniejszych celów, jakie dzielnica chce zrealizować w obecnej kadencji.

Bemowska al. KEN

Prawie sześciokilometrowy odcinek ul. Powstańców Śląskich ma się zmienić w wizytówkę dzielnicy. Urzędnicy podkreślają, że będzie to bemowski odpowiednik ursynowskiej al. KEN.

– Ulica zostanie zabudowana z obydwu stron. Znikną betonowe płyty oraz prowizoryczne parkingi, a na ich miejscu powstaną szerokie chodniki, ścieżki rowerowe oraz zieleń. Będą także skwery – mówi Krzysztof Zygrzak, rzecznik Bemowa.

Ponadto na odcinku od wiaduktu nad trasą S8 do pętli autobusowej Nowe Bemowo ulica zostanie przebudowana tak, aby między dwoma dwupasmowymi nitkami drogi przebiegało torowisko tramwajowe.

Banków nie chcemy

Władzom Bemowa marzy się, aby ten fragment dzielnicy był miejscem spotkań mieszkańców. Ten cel ma zostać osiągnięty za pomocą odpowiedniej polityki wynajmu lokali usługowych, które będą znajdować się w nowych budynkach. – Punkty te nie zostaną opanowane przez banki. Powstaną tam kawiarnie, restauracje czy obiekty kulturalne – mówi Zygrzak.

Mieszkańcom plany dzielnicy podobają się, jednak emocje budzi kwestia likwidacji parkingów oraz przyszłość popularnego targowiska przy ul. Wrocławskiej. Urzędnicy uspokajają jednak, że w tych sprawach przeprowadzone zostaną konsultacje społeczne. – Wiemy, że parkingi są niezbędne mieszkańcom, dlatego w miejsce obecnej prowizorki powstaną bezpłatne wielopoziomowe parkingi – mówi Zygrzak.

Także likwidacja targowiska nie jest jeszcze przesądzona. – Bazar nie może istnieć w takiej formie jak obecnie, ale o przyszłej formule tego miejsca będziemy rozmawiać z mieszkańcami – obiecują urzędnicy.

Za prywatne pieniądze

Ile pieniędzy pochłonie ta gigantyczna inwestycja? Okazuje się, że dzielnica na ten projekt nie będzie musiała wydać ani złotówki. – Chcemy przeprowadzić inwestycję wspólnie z podmiotem prywatnym, któremu przekażemy 18 ha atrakcyjnego gruntu pod budownictwo mieszkaniowe – tłumaczy Zygrzak. – W zamian za to przyszły inwestor będzie musiał przebudować ulice, zbudować parkingi oraz zagospodarować przestrzeń publiczną. Będziemy mieć wpływ na to, komu wynajmowane będą lokale użytkowe.

Przygotowania do tej inwestycji rozpoczną się jeszcze w tym roku. – Zwrócimy się do prezydent Warszawy o przekazanie gruntów w zarząd dzielnicy, gdyż obecnie są one administrowane przez ZDM. Jesteśmy także w trakcie opracowywania formuły prawnej tego przedsięwzięcia – mówi Zygrzak. Pomysły dzielnicy podobają się ekspertom. – Dzięki zmianom ta droga przestanie być tylko ciągiem komunikacyjnym, a stanie się miejską ulicą z prawdziwego zdarzenia. Krokiem w dobrym kierunku będzie także odpowiednia selekcja najemców lokali użytkowych – ocenia urbanista Grzegorz Buczek.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane