Więcej SKM
SKM pojedzie do Piaseczna i Ożarowa Maz. - zapowiadają władze spółki.
Szybka Kolej Miejska zakończyła modernizację bazy techniczno – postojowej na Szczęśliwicach.
Prace trwały ponad dwa lata a koszt robót wyniósł 44,88 mln zł (netto).
Modernizację bazy na Szczęśliwicach przeprowadziła Trakcja PRKiL S.A. (w systemie "Projektuj i buduj"). Wykonawca wyremontował m.in. 400-metrową halę naprawczą, wybudował myjnię pociągów SKM, wyposażoną w zamknięty system obiegu wody, w której można myć pociągi przy temperaturze dochodzącej do minus 25 st C.
W ramach prac wyremontowano również 6,5 km torów, wymieniono 17 rozjazdów, ułożono 8 tys. podkładów kolejowych i zutylizowano około 10 tysięcy ton starego tłucznia, otoczaków i ziemi. Wyremontowano i uzupełniono sieć trakcyjną na terenie bazy, wykonano oświetlenie torów postojowych i wszelkie niezbędne systemy bezpieczeństwa.
- Rosnące zadania przewozowe, zakup nowych pojazdów w perspektywie kilku najbliższych lat stał się powodem dla których posiadanie w miarę nowoczesnego zaplecza było koniecznością. Zmodernizowane zaplecze pozwoli docelowo obsłużyć 50 pojazdów – dodaje Krystyna Pękała, prezes zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej.
Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej przewożą ponad 25 mln pasażerów rocznie i stanowią istotny element systemu transportu miejskiego. W komfortowych warunkach - pociągi są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone w klimatyzację, monitoring, elektroniczną informację, kasowniki oraz automaty biletowe można nimi podróżować po Warszawie, dojechać do Lotniska Chopina i wielu podwarszawskich miejscowości - Otwocka, Legionowa, Sulejówka Miłosnej czy Pruszkowa.
Szybka Kolej Miejska jest pierwszym przewoźnikiem w stolicy, który umożliwił pasażerom naładowanie baterii telefonu, tabletu czy czytnika książek podczas podróży. Spółka uruchomiła również system powiadamiania o utrudnieniach w ruchu.
Miasto, od 2007 roku wydało na nowy tabor ponad 474 mln złotych. Na stołeczne tory trafiło w tym czasie 28 nowoczesnych pociągów: 15 z nich zakupiono (14WE – 2 szt., 27WE – 13 szt.), a kolejnych 13 wyleasingowano (19WE – 4 szt., 35 WE – 9 szt.). Dla porównania: w poprzednich latach (w roku 2005) zakupiono jedynie 6 szt. pojazdów typu 14WE, za łączną kwotę 45 mln zł.
Warszawa planuje już uruchomienie kolejnych połączeń SKM – m.in. do Piaseczna i Ożarowa Mazowieckiego.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.