Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Zmiany na Miodowej

koz 11-09-2017, ostatnia aktualizacja 11-09-2017 12:05

Ulica Miodowa i Plac Krasińskich będą przypominały deptak jak Krakowskie Przedmieście. Rozpoczęły się pierwsze prace przy remoncie.

Krakowskie Przedmieście to jedno z bardziej reprezentacyjnych miejsc w stolicy.
autor: Marta Bogacz
źródło: Rzeczpospolita
Krakowskie Przedmieście to jedno z bardziej reprezentacyjnych miejsc w stolicy.

Rozpoczął się remont ulicy Miodowej i Placu Krasińskich. W pierwszym etapie robót wymieniane będą chodniki na placu przy budynku Sądu Najwyższego.

Przystanek, na którym zatrzymują się autobusy linii jadących w kierunku Żoliborza, jest czynny. Dojście do niego jest możliwe od pomnika Powstania Warszawskiego oraz od przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z ul. Długą. Od strony skrzyżowania z ul. Świętojerską można dojść do wejścia na parking podziemny. Ponadto, na jezdni wyłączony z ruchu został jeden pas (wzdłuż krawężnika) w stronę ul. Bonifraterskiej.

Przemianę przejdzie odcinek ul. Miodowej od Senatorskiej do Świętojerskiej oraz Plac Krasińskich. Na chodniku pojawią się płyty granitowe o wymiarach 50 na 50 cm, wraz z udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnością (pasami prowadzącymi z płyt ryflowanych i polami decyzji z płyt ostrzegawczych). Płyty granitowe ułożone będą też na przystankach, a wzdłuż każdego peronu pojawią się kamienne płyty ostrzegawcze oraz pole oczekiwania. Będą także specjalne krawężniki peronowe ułatwiające podjazd autobusu. Na jezdni ułożona zostanie nawierzchnia z bloczków granitowych o wymiarach 15 na 30 cm i grubości 18 cm – taka jaka jest na Krakowskim Przedmieściu. Inna będzie jednak technologia: kamień zostanie ułożony na betonowej podbudowie a kostki umocowane specjalnym spoiwem na bazie żywicy epoksydowej. Dzięki temu nawierzchnia będzie mocniejsza i mniej podatna na uszkodzenia, a dodatkowo łatwa w rozbiórce. Taką samą nawierzchnię zyskają pasy rowerowe. Na jezdni pojawią się kamienne wyspowe progi zwalniające, które uspokoją ruch a także - aby uniemożliwić omijanie progów zwalniających - wzdłuż pasa rowerowego ułożone zostaną oporniki kamienne.

Przejścia dla pieszych otrzymają kontrastującą nawierzchnię z kolorowego kamienia. Powstaną zatoki postojowe przy krawędzi jezdni oraz nowe przejścia dla pieszych – na pl. Krasińskich i przy ul. L. Schillera.

Ważnym elementem będzie przebudowa skrzyżowań, a wraz z nią przebudowa sygnalizacji świetlnych. Zlikwidowana zostanie sygnalizacja na skrzyżowaniu ulicy Miodowej i Kapitulnej, przebudowane będą sygnalizacje na skrzyżowaniu ulic Plac Krasińskich – Świętojerska, Miodowa – Długa i Miodowa – Senatorska. Światła będą działać w pełnej koordynacji. Planowane prace obejmą także przebudowę oświetlenia ulicznego. Projekt zakłada zamontowanie 35 replik słupa typu Pastorał Warszawski model z 1904 r. o wysokości 11,5 m, wraz z oprawami ozdobnymi LED (ciepłe białe światło). Przejścia dla pieszych zostaną doświetlone kontrastowym, białym światłem.

Wykonawcą remontu jest firma Strabag a jego koszt to 20 992 061 zł.

zw.com.pl