Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Landing page - czym jest i dlaczego warto ją mieć?

27-05-2021, ostatnia aktualizacja 27-05-2021 11:03

Marketing internetowy z każdym rokiem staje się coraz ważniejszym ogniwem w działaniach promocyjnych zarówno mniejszych, jak i większych przedsiębiorstw. Obecnie powoli odchodzi się od tradycyjnych kanałów reklamowych, dla których ciekawą alternatywą staje się aktywność w portalach społecznościowych czy na platformach e-commerce, jak również tworzenie skutecznych stron internetowych. Wśród nich można wyróżnić landing page’e charakteryzujące się specyficzną strukturą i przeznaczeniem. Zatem czym jest landing page i dlaczego warto w nią zainwestować?

źródło: Życie Warszawy

Co to jest landing page?

Landing page, czyli strona docelowa, to nic innego jak rodzaj strony internetowej opartej na specjalnej strukturze, która wynika z jej docelowego przeznaczenia. Najczęściej jest nim zwrócenie uwagi użytkownika na nowy produkt lub usługę, co w konsekwencji ma doprowadzić do podjęcia decyzji o jego zakupie. Landing page’e coraz chętniej wykorzystywane są przez przedsiębiorców czy niezależnych twórców internetowych, czemu trudno się dziwić. Zaprojektowanie skutecznej strony docelowej pozwala wyraźnie zwiększyć zainteresowanie danym produktem czy usługą, a do tego pozytywnie wpływa na wizerunek firmy, co często ma swoje odzwierciedlenie w zyskach.

Landing page i jej zastosowanie

W jakich przypadkach stworzenie strony docelowej ma największe szanse powodzenia? Landing page’e okazują się bardzo przydatnym narzędziem w kampaniach marketingowych, których działania skierowane są na promowanie nowych pozycji w ofercie firmy lub takich, które przeszły modyfikacje konieczne do zoptymalizowania ich funkcjonalności. Strony docelowe często wykorzystywane są m.in do reklamowania e-booków, webinarów i innych usług dostępnych za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Co ważne, landing page może też pełnić rolę tzw. „lead magnet”. Co to takiego? W telegraficznym skrócie – sprzedawca oferuje darmowe materiały w formie e-booków, kodów rabatowych czy e-biletów na wydarzenia online. To wszystko w zamian za wypełnienie formularza kontaktowego, gdzie najczęściej wystarczy zostawić swój adres e-mail. Jest to prosty zabieg pozwalający na przekonwertowanie listy mailingowej na klientów, a co za tym idzie, wygenerowanie większych obrotów.

Skuteczna landing page – najważniejsze cechy

Inwestycja w landing page przynosi wymierne korzyści tylko w sytuacji, gdy zostanie prawidłowo zaprojektowana. Na skuteczną stronę docelową powinny składać się takie elementy jak:

  • chwytliwy nagłówek,
  • wysokiej jakości zdjęcia i oryginalna grafika,
  • prosty interfejs,
  • widoczny button,
  • panel z zaletami produktu.

Koszty stworzenia strony docelowej wcale nie muszą być wysokie, zwłaszcza jeśli korzystamy z łatwo-dostępnych narzędzi online. Landing page cena najczęściej zależy od wykupionego planu subskrypcji, które różnią się w zależności od wachlarza dostępnych funkcji.

 

Materiał promocyjny

Najczęściej czytane