DRUKUJ

Po remoncie jeden tor

szyp 13-02-2011, ostatnia aktualizacja 14-02-2011 11:27

Oddala się szansa na skrócenie czasu podróży z Warszawy do Kielc i Krakowa. Ministerstwo Infrastruktury zamierza ograniczyć o jedną trzecią środki przeznaczone na modernizację linii od Okęcia przez Radom do Kielc.

Istniejące już tory mają być gruntownie zmodernizowane do 2015 r
autor: Rafał Guz
źródło: Fotorzepa
Istniejące już tory mają być gruntownie zmodernizowane do 2015 r

Tory te są w tak złym stanie, że pociągi zamiast jeździć tamtędy z prędkością 100 – 120 km/godz., od kilku lat wloką się 60 km/godz. Do tego pomiędzy Warką a Radomiem jest tylko jeden tor, więc na tym odcinku pociągi mogą się mijać wyłącznie na stacjach. Dodatkowo wydłuża się czas podróży. – To, co się dzieje teraz na tej trasie, to jakiś skandal. W XXI wieku pociąg z Warszawy do Kielc jeździ 3,5 godziny. A to jedynie 200 km – irytuje się pan Robert.

Istniejące już tory mają być gruntownie zmodernizowane do 2015 r., ale z budowy drugiego toru do Radomia kolejarze najprawdopodobniej zrezygnują. Jak przyznał Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe mają duże problemy z decyzjami środowiskowymi, ponieważ pomiędzy Warką a Radomiem linia przechodzi przez rzeki i obszary lęgowe ptaków. 8 lutego PKP PLK podpisały z firmą Mott MacDonald umowę na dostarczenie dokumentacji projektowej dla tego odcinka. Projekt warty 16,4 mln zł ma być gotowy za 18 miesięcy.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy