Po remoncie jeden tor
Oddala się szansa na skrócenie czasu podróży z Warszawy do Kielc i Krakowa. Ministerstwo Infrastruktury zamierza ograniczyć o jedną trzecią środki przeznaczone na modernizację linii od Okęcia przez Radom do Kielc.
Tory te są w tak złym stanie, że pociągi zamiast jeździć tamtędy z prędkością 100 – 120 km/godz., od kilku lat wloką się 60 km/godz. Do tego pomiędzy Warką a Radomiem jest tylko jeden tor, więc na tym odcinku pociągi mogą się mijać wyłącznie na stacjach. Dodatkowo wydłuża się czas podróży. – To, co się dzieje teraz na tej trasie, to jakiś skandal. W XXI wieku pociąg z Warszawy do Kielc jeździ 3,5 godziny. A to jedynie 200 km – irytuje się pan Robert.
Istniejące już tory mają być gruntownie zmodernizowane do 2015 r., ale z budowy drugiego toru do Radomia kolejarze najprawdopodobniej zrezygnują. Jak przyznał Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe mają duże problemy z decyzjami środowiskowymi, ponieważ pomiędzy Warką a Radomiem linia przechodzi przez rzeki i obszary lęgowe ptaków. 8 lutego PKP PLK podpisały z firmą Mott MacDonald umowę na dostarczenie dokumentacji projektowej dla tego odcinka. Projekt warty 16,4 mln zł ma być gotowy za 18 miesięcy.
Dodaj swoją opinię
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.