Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

„Kontrakt stulecia” na 168 autobusów

kmaj 03-06-2011, ostatnia aktualizacja 04-06-2011 09:30

Niska podłoga, wydajna klimatyzacja w wersji „śródziemnomorskiej", gęstwina kamer monitoringu. Tak ma wyglądać 168 autobusów, które przyjadą do stolicy do wiosny 2012 roku.

autor: Konrad Majszyk
źródło: Życie Warszawy
autor: Konrad Majszyk
źródło: Życie Warszawy

Największe w historii Warszawy autobusowe umowy warte 216 mln zł podpisała w piątek miejska spółka MZA.

Zamówione autobusy będą trzech długości. 20 pojazdów 10-metrowych dostarczy polski producent Solbus z Solca Kujawskiego, któremu rok temu spłonął jeden z prototypów. To zupełnie nowy gracz na warszawskim rynku (pojazd Solbusa na zdjęciu po lewej stronie).

Z kolei 36 autobusów 12-metrowych i 112 przegubowców o długości 18 metrów wyprodukuje polski Solaris z Bolechowa, który dotychczas sprzedał do Warszawy 998 autobusów. Wśród przegubowców będą cztery pojazdy hybrydowe – z napędem spalinowym i elektrycznym (na zdjęciu po prawej).

Zdaniem Wiesława Cieśli z Solarisa, ten kontrakt to największe dziś zamówienie w Europie. Według prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz, autobusy posłużą do objazdów podczas budowy metra. W przyszłym roku MZA obiecuje kolejny przetarg na 100 autobusów. Do Euro 2012 z ulic mają zniknąć wszystkie ikarusy.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane