Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Komórkowe parkomaty: konkurencja wycięta

Konrad Majszyk 24-11-2011, ostatnia aktualizacja 24-11-2011 07:50

Zamiast trzech operatorów parkowania przez telefon od 1 grudnia będzie jeden. Jeśli do 30 listopada nie wykorzystamy wpłaconych pieniędzy, przysługuje nam ich zwrot.

Płacenie komórką za postój to oszczędność czasu i wygoda. Kierowca nie musi szukać w kieszeniach bilonu, a postój można w każdej chwili łatwo przedłużyć. Dotychczas kierowcy mogli korzystać z usług trzech operatorów.

∑ Dzięki SMS Parking możemy płacić przy pomocy SMS-ów.

∑ Firma mPay oferuje usługę przez tzw. kody USSD (użytkownik dzwoni pod numer rozpoczynający się od gwiazdki).

∑ Mobilet ma w ofercie specjalną parkingową aplikację ściąganą na komórkę.

Było trzech, będzie jeden

Jak ogłosił Zarząd Dróg Miejskich, od przyszłego czwartku przez trzy najbliższe lata kierowcy nie będą mieli żadnego wyboru. Operator będzie już tylko jeden:  wyłoniony w przetargu FMS Media.

– To rozwiązanie zaskakujące i niekorzystne dla klienta. ZDM wyciął konkurencję w tym segmencie rynku – mówi Łukasz Roguski z portalu Mobilearena.pl.

Drogowcy odpowiadają, że takie były wyniki przetargu.

1,8 mln zł zapłacili za pomocą telefonów komórkowych od stycznia do końca października tego roku za parkowanie warszawiacy

– W warunkach przetargowych nie było wymogu, że operator ma być jeden. Nie było żadnych przeciwwskazań, żeby zostało ich trzech – twierdzi rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich Karolina Gałecka.

Zwycięski FMS Media wchłonął jednak firmę SMS Parking, która w poprzednim rozdaniu świadczyła jedną trzecią usług. Pozostałych dwóch konkurentów pokonała ona niższymi cenami.

– Zwycięska firma zobowiązała się przy tym do zapewnienia usługi płatności za parkowanie trzema dotychczasowymi sposobami – mówi Gałecka.

Bez względu na wybór sposobu płatności nową usługę trzeba aktywować, wysyłając SMS rejestrujący, a następnie przelać na wskazane konto, z którego będą realizowane płatności, odpowiednią kwotę. W tytule przelewu trzeba podać numer telefonu, a na przedniej szybie auta nakleić identyfikator parkingowy do pobrania na stronie firmy. Szczegóły znajdują się na stronie www.zdm.waw.pl albo www.mobiparking.pl.

Jak odzyskać pieniądze

Zmiana firmy oznacza utrudnienia. Bo użytkownicy mają pieniądze „nadpłacone" u dotychczasowych operatorów. ZDM apeluje, żeby wydać je do 30 listopada. Jeśli nie, trzeba złożyć u operatora wniosek o zwrot pieniędzy.

Można było tego uniknąć. Mobilet i mPay złożyli do ZDM wnioski o ustalenie do 29 lutego 2012 r. okresu przejściowego, podczas którego można będzie wykorzystać zaległe pieniądze. ZDM odmówił.

Cena za „komórkowy" postój pozostanie taka sama jak w parkomacie – 3 zł za pierwszą godzinę.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane