Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Premiera teatralna nie dla ornitologów

Agnieszka Rataj 17-12-2011, ostatnia aktualizacja 17-12-2011 13:31

„Ptaszek”, sztuka Katarzyny Lengren, reż. Robert Talarczyk, wyk. Olga Bończyk, Tomasz Bednarek, Teatr Kamienica, al. Solidarności 93, bilety: 50 – 75 zł, rezerwacje: tel. 22 624 01 99, premiera: niedziela (18.12), godz. 19.30

One dwie i on jeden. Najnowsza premiera w Teatrze Kamienica to opowieść o damsko-męskiej przyjaźni, która w przyspieszonym tempie pokazuje kolejne etapy ludzkiego, dość przeciętnego, życia.

Przeciętnie jednak zapewne nie będzie, bo autorką scenariusza „Ptaszka" jest Katarzyna Lengren, scenografka, malarka, dziennikarka i pisarka, córka Zbigniewa Lengrena, która słynie z poczucia humoru i odważnie wypowiadanych poglądów. Nie jest to dla niej pierwsze spotkanie z teatrem w roli autorki.

Napisana przez nią bajka muzyczna „Król Bul", kpiąca z ról przybieranych w dworskim otoczeniu, ciągle realizowana jest na scenach teatrów dla dzieci. „Ptaszek" z kolei jest niemal w pełni autorską pracą Katarzyny Lengren. Nie tylko stworzyła jej tekst, ale również przygotowała scenografię i kostiumy trójki bohaterów. Jak pisze Lengren, „wszystko zaczyna się tak: dwie dziewczynki Laura i Klara siedzą w piaskownicy, robią babki, wiszą na trzepaku. Są wredne. Przychodzi chłopiec z koneweczką, jest nieśmiały, stoi z boku. Dziewczynki przestają się żreć i zaczynają zerkać na chłopca, który bawi się sam".

Słodko-gorzka sztuka Lengren jest próbą przyjrzenia się relacjom kobiet i mężczyzn od dzieciństwa, przez dorastanie, flirty i małżeństwa. Mimo pojawiającego się wątku miłosnego można jednak w Teatrze Kamienica spodziewać się opowieści pozbawionej nadmiaru sentymentalizmu. Wystarczy przypomnieć sobie ostry język Lengren pojawiającej się między innymi w popularnym telewizyjnym magazynie „Mała czarna".

 

Życie Warszawy