Kleszczowa do remontu po Dźwigowej
Remont ul. Kleszczowej szykują na przyszły rok stołeczni drogowcy. Inwestycji nie udało się skoordynować z budową węzła Łopuszańska ani remontem tuneli na Dźwigowej
Wiecznie zakorkowana ul. Kleszczowa we Włochach dochodzi obok zajezdni Miejskich Zakładów Autobusowych do oddanego w piątek do użytku trzypoziomowego skrzyżowania Al. Jerozolimskich z Łopuszańską za 160 mln zł. Na całym odcinku między ul. Chrobrego i Łopuszańską nie ma zatok autobusowych ani odwodnienia. – Kończymy prace nad dokumentacją projektową remontu Kleszczowej – mówi rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Agata Choińska. – Wystąpiliśmy do Rady Warszawy o pieniądze. Przetarg planujemy na początku roku. Wiosną powinny ruszyć prace – twierdzi.
Dzięki tej odwlekanej inwestycji mają powstać wreszcie zatoki autobusowe, co usprawni przejazd aut. Drogowcy wymienią nawierzchnię. Na skrzyżowaniu z Krańcową – przy zajezdni autobusowej – przybędzie nowa sygnalizacja.
Przygotowania do tej inwestycji to ciąg niepowodzeń. Już w 2005 r. ratusz podpisał umowę z firmą Comes, która w ciągu 14 miesięcy miała dostarczyć projekt i pozwolenia budowlane. Projektant z zadania się nie wywiązał, a obie strony do dziś sądzą się o kary umowne. Potem na remont w kasie miasta brakowało pieniędzy.
Kleszczowa to ruchliwy łącznik między Ursynowem a Bemowem: Łopuszańskiej z Chrobrego i Dźwigową. Teraz jest nieużywana z powodu opóźniającego się remontu ul. Dźwigowej pod torami PKP. Obu inwestycji nie uda się przeprowadzić w tym samym czasie. Korki na Kleszczowej zaczną się już po otwarciu Dźwigowej, które ZDM zapowiada wstępnie na koniec marca (przez ostatnie 40 dni drogowcy wpompowywali pod ziemię beton, który ma odciąć jezdnię od wód gruntowych).
W tym rejonie miasta mamy dziś do czynienia z kumulacją budów różnych inwestorów. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych planuje zbudować do końca 2012 r. ul. Nowolazurową (po Nowym Roku drogowcy mają zamknąć ul. Szamoty między Traktorzystów i stacją PKP Ursus Północny). Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad do Euro 2012 ma otworzyć trasę Salomea – Opacz, która zetknie się z Al. Jerozolimskimi w rejonie węzła Łopuszańska. PKP Polskie Linie Kolejowe planują w przyszłym roku remont wiaduktu nad ul. Cierlicką.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.