Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Północny zatka Wisłostradę

Konrad Majszyk 15-01-2012, ostatnia aktualizacja 16-01-2012 10:07

Węzeł Modlińska wreszcie odblokowany. A na Bielanach – blady strach, bo Trasa Mostu Północnego zakorkuje Wisłostradę, a dzielnicę zmieni w parking

autor: Radek Pasterski
źródło: Fotorzepa

Dobre wiadomości z placu budowy Trasy Mostu Północnego. Węzeł Modlińska odblokowany.

W rejonie skrzyżowania węzła z trasą wyrosły już dwa potężne słupy energetyczne o wysokości prawie 37 m. Kierowcy jadący w stronę Legionowa widzą je po prawej stronie. Z powodu charakterystycznego kształtu nazywają je procami, które będą wystrzeliwać samochody z Białołęki w stronę Bielan.

Proce energetyków

Kolizja ze strategiczną linią wysokiego napięcia i uzgodnienia ze spółką PSE miesiącami opóźniały budowę kluczowego węzła. Do jutra linia ma być przepięta tak, że przewody uniosą się z wysokości 24 na 37 m. W tej konfiguracji bezpośrednio pod nimi może znaleźć się jezdnia. – W ten sposób znika przeszkoda, która uniemożliwiała budowę węzła Trasy Mostu Północnego z Modlińską – mówi rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Małgorzata Gajewska.

– Kiedy tylko pozwoli pogoda, wznawiamy prace. Węzeł zostanie otwarty do 30 czerwca – zapowiada.

Do betonowania musi być sucho i powyżej 5 st. C. Na mocy aneksu podpisanego z konsorcjum firm Pol-Aqua i Sando ten etap został wyłączony z wniosku o pozwolenie na użytkowanie trasy  między węzłem Młociny (ze stacją metra i parkingiem Parkuj i Jedź) a ul. Modlińską – bez wiaduktu do przejazdu górą.

Wykonawca kompletuje dokumentację potrzebną do złożenia wniosku o pozwolenie na użytkowanie. Nadzór budowlany ma otrzymać dokument w lutym. Według wiceprezydenta Warszawy Jacka Wojciechowicza Trasa Mostu Północnego (bez węzła) powinna zostać otwarta nie później niż w marcu.  – Można było otworzyć wszystko naraz. Ale inwestor za późno zdał sobie sprawę z kłopotów. Dopiero pod koniec ubiegłego roku uzyskał pozwolenia na przebudowę linii i rozbiórkę starego słupa – mówi Wojciech Tumasz ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji.

Parking Bielany?

Most Północny (Skłodowskiej-Curie) odciąży most  Grota-Roweckiego. Ma oczywiście ułatwić życie mieszkańcom Białołęki, Jabłonny i Legionowa  – poprawi dojazd do centrum. Trudniej zrobi się jednak tym z  Łomianek i Bielan. – Otwarcie mostu Północnego oznacza dla dzielnicy ogromną liczbę dodatkowych samochodów. Bielany zamienią się w parking – przewiduje Wojciech Tumasz z SISKOM. – Wisłostrada zakorkuje się jeszcze bardziej. Dziś zator zaczyna się od  mostu Grota, a po otwarciu nowej przeprawy spodziewam się go już na estakadach bielańskich – twierdzi.

Na dodatek w ul. Kasprowicza wciąż znajduje się wąskie gardło - zwężony 800 metrowy odcinek między ul. Oczapowskiego i Sokratesa (nad stacją metra Wawrzyszew). Zarząd Transportu Miejskiego tłumaczy, że inwestycję wstrzymuje zima (z jej powodu nie mogą przebudowywać magistrali ciepłowniczej). Ma być wznowiona wiosną a skończona w grudniu.

Komunikacyjną gehennę codziennie rano i po południu przeżywają także mieszkańcy osiedli znajdujących się w okolicach Arkuszowej oraz dojeżdżający z Izabelina, ze Starych Babic i z Łomianek. Problem – skrzyżowanie Wólczyńskiej z Nocznickiego.

Mieszkańcy od lat apelują o wytyczenie lewoskrętu w ul. Nocznickiego  i zamiany skrzyżowania w rondo. ZMID odpowiada, że stanie się to przy okazji budowy kolejnego odcinka Trasy Mostu Północnego aż do Wólczyńskiej. Kiedy – nie wiadomo.

Kolejny problem to pojemność parkingu Parkuj i Jedź obok stacji metra Młociny. Kierowcy z Białołęki mają się tu przesiadać do metra. Ale tysiąc miejsc parkingowych już dziś jest zajętych.  ZTM rozważa dobudowanie jednego piętra.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane