Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Warszawa bez barier

koz 14-12-2013, ostatnia aktualizacja 14-12-2013 09:28

Milion złotych w przyszłorocznym budżecie przeznaczyła Rada Warszawy na likwidację barier architektonicznych.

Niepełnosprawni posłowie też musza pokonywać bariery. Na zdjęciu Sławomir Piechota.
autor: Kuba Kamiński
źródło: Fotorzepa
Niepełnosprawni posłowie też musza pokonywać bariery. Na zdjęciu Sławomir Piechota.

Rada Warszawy przyjęła poprawki do budżetu na 2014 r., w ramach których przeznaczono dodatkowy 1 mln zł na potrzeby związane z usuwaniem barier architektonicznych w mieście.

- Dziś wszystkie nowe inwestycje są przygotowywane w taki sposób, aby nie stwarzały barier utrudniających poruszanie się po mieście – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent miasta. – Sukcesywnie likwidowane są istniejące bariery architektoniczne, tabor komunikacji miejskiej niemal w całości jest niskopodłogowy.

Od blisko roku urząd miasta współpracuje ze Stowarzyszeniem SISKOM przy projekcie Warszawska Mapa Barier (www.mapabarier.siskom.waw.pl). Mapa pokazuje lokalizację barier architektonicznych, które utrudniają poruszanie się po mieście osobom z niepełnosprawnością ruchową, osobom starszym, rodzicom w dziećmi w wózkach. Są to np. zbyt wysokie krawężniki na przejściach dla pieszych, źle ustawione znaki drogowe, ławki ale także schody czy za wąskie chodniki.

Na początku sezonu budowlanego w 2013 roku Biuro Koordynacji Inwestycji Remontów w Pasie Drogowym zorganizowało spotkanie z koordynatorem Warszawskiej Mapy Barier, na którym inwestorzy działający na warszawskich ulicach zapoznali się z założeniami tego projektu.

W tym roku Zarząd Dróg Miejskich zaczął likwidować bariery architektoniczne w ramach weekendowych frezowań nawierzchni jezdni, a Tramwaje Warszawskie podczas remontu torowiska na ul. ks. J. Popiełuszki poprawiły przejścia dla pieszych.

W 2013 r. usunięto 132 bariery na skrzyżowaniach, przejściach dla pieszych i przystankach komunikacji publicznej.

Według opracowania przygotowanego przez SISKOM pozostało do zlikwidowania na terenie Warszawy jeszcze około 1100 utrudnień architektonicznych. W ramach tego miliona można będzie likwidować bariery tam, gdzie są one najbardziej uciążliwe ale jednocześnie łatwe i szybkie do zmiany – bez konieczności prowadzenia dużych i kosztownych inwestycji.

zyciewarszawy.pl