Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Kolejny Flirt dla Kolei Mazowieckich

rbi 19-10-2020, ostatnia aktualizacja 19-10-2020 17:48

Koleje Mazowieckie odebrały kolejny pojazd wyprodukowany przez firmę Stadler Polska Sp. z o.o. To już 13. z 61 pięcioczłonowych składów, zamówionych w styczniu 2018 r.

źródło: materiały prasowe

Bieżące dostawy są realizowane w ramach drugiej umowy wykonawczej (na 12 pięcioczłonowych pojazdów FLIRT do obsługi trasy Łowicz – Sochaczew – Warszawa – Celestynów), 6 z nich wozi już pasażerów. Kolejne 6 pojazdów zakupionych w ramach pierwszej umowy, obsługuje połączenia na linii nr 9 Warszawa – Działdowo.

- Odbiory pojazdów realizowane są obecnie w nadzwyczajnych warunkach związanych z trwająca epidemią, tym bardziej cieszymy się, że kolejny pojazd mógł zostać dziś dostarczony Kolejom Mazowieckim – mówi Magdalena Dankowska, dyrektor projektu w Stadler Polska.

- Pojazdy są sukcesywnie wdrażane do eksploatacji, dzięki czemu z miesiąca na miesiąc mamy coraz więcej nowoczesnych i komfortowych pojazdów na torach – mówi Piotr Wakuła, dyrektor Biura Eksploatacyjno-Technicznego Kolei Mazowieckich.

Pojazdy typu FLIRT najnowszej generacji są lekkie i energooszczędne. Mają pudła wykonane ze stopów aluminiowych. Są jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej i bezprzewodowy dostęp do internetu. Mogą osiągać prędkość 160 km/h. Są również wyposażone w wewnętrzny i zewnętrzy monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, miejsce dla wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, nowoczesne toalety oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED. Wszystkie zakupione pojazdy FLIRT są w pełni zgodne z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI).

zw.com.pl

Najczęściej czytane