Uporządkować reklamowy bałagan
Ratusz wraz z organizacjami pozarządowymi tworzy przewodnik dobrych praktyk dla szyldów i witryn w Warszawie.
Celem publikacji jest opracowanie i popularyzacja takich zasad informowania przez przedsiębiorców o swojej działalności w przestrzeni miejskiej, które szanować będą wartości ładu przestrzennego.
Przewodnik oraz zawarte w nim wytyczne stanowić będą podstawę dla przepisów zawartych w przyszłym „kodeksie reklamowym" Warszawy, którego uchwalenie przez Radę Miasta umożliwi wchodząca w życie 11 września tego roku tzw. ustawa krajobrazowa.
Dzięki publikacji Warszawa dołączy do niewielkiego grona ośrodków miejskich w Polsce, które dysponują własnymi księgami standardów szyldowych. W odróżnieniu od pozostałych, warszawski przewodnik dobrych praktyk będzie zawierał zasady lokalizowania szyldów dla całego miasta, a nie tylko dla jego najbardziej reprezentacyjnych obszarów.
- Chcemy, by warszawski przewodnik po szyldach ustanowił nowy standard tego typu opracowań, które do tej pory miały charakter jedynie doraźny bądź fragmentaryczny. Treść publikacji zostanie skonsultowana zarówno z przedsiębiorcami, jak i ekspertami z dziedziny projektowania – informuje Wojciech Wagner, naczelnik Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej Urzędu Warszawy.
Z kolei Jan Franciszek Cieślak ze Stowarzyszenia Miastodwa utrzymuje, że celem jest, aby ta publikacja była nie tylko zbiorem reguł i nakazów, ale przede wszystkim solidną porcją inspiracji i przykładów dobrych praktyk. - Chcemy stworzyć przewodnik, który pomoże przedsiębiorcom pozytywnie wyróżnić się w przestrzeni miasta – zwraca uwagę Cieślak.
Publikacja powstanie do końca 2015 roku.
Stowarzyszenie Kulturotwórcze Miastodwa łączy środowiska socjologów, badaczy, miejskich aktywistów i projektantów z różnych dziedzin. Jego celem jest umożliwianie wspólnej pracy na rzecz lepszego projektowania w przestrzeni publicznej. Posługuje się takimi metodami, jak projektowanie partycypacyjne, projektowanie strategiczne, urbanistyka taktyczna.
Stowarzyszenie Miasto Moje A w Nim od 2007 roku zabiega o lepsze prawo w dziedzinie obecności reklamy w przestrzeni publicznej, edukuje, promuje dobre wzorce i wspiera dobre praktyki. Stowarzyszenie to także baza wiedzy o sytuacji reklamy outdoorowej w całej Polsce: działaniach plastyków miejskich i lokalnych organizacji.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.