Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Uporządkować reklamowy bałagan

koz 26-08-2015, ostatnia aktualizacja 26-08-2015 16:35

Ratusz wraz z organizacjami pozarządowymi tworzy przewodnik dobrych praktyk dla szyldów i witryn w Warszawie.

Reklamy na warszawskim  Służewcu
autor: Adam Burakowski
źródło: Fotorzepa
Reklamy na warszawskim Służewcu

Celem publikacji jest opracowanie i popularyzacja takich zasad informowania przez przedsiębiorców o swojej działalności w przestrzeni miejskiej, które szanować będą wartości ładu przestrzennego.

Przewodnik oraz zawarte w nim wytyczne stanowić będą podstawę dla przepisów zawartych w przyszłym „kodeksie reklamowym" Warszawy, którego uchwalenie przez Radę Miasta umożliwi wchodząca w życie 11 września tego roku tzw. ustawa krajobrazowa.

Dzięki publikacji Warszawa dołączy do niewielkiego grona ośrodków miejskich w Polsce, które dysponują własnymi księgami standardów szyldowych. W odróżnieniu od pozostałych, warszawski przewodnik dobrych praktyk będzie zawierał zasady lokalizowania szyldów dla całego miasta, a nie tylko dla jego najbardziej reprezentacyjnych obszarów.

- Chcemy, by warszawski przewodnik po szyldach ustanowił nowy standard tego typu opracowań, które do tej pory miały charakter jedynie doraźny bądź fragmentaryczny. Treść publikacji zostanie skonsultowana zarówno z przedsiębiorcami, jak i ekspertami z dziedziny projektowania – informuje Wojciech Wagner, naczelnik Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej Urzędu Warszawy.

Z kolei Jan Franciszek Cieślak ze Stowarzyszenia Miastodwa utrzymuje, że celem jest, aby ta publikacja była nie tylko zbiorem reguł i nakazów, ale przede wszystkim solidną porcją inspiracji i przykładów dobrych praktyk. - Chcemy stworzyć przewodnik, który pomoże przedsiębiorcom pozytywnie wyróżnić się w przestrzeni miasta – zwraca uwagę Cieślak.

Publikacja powstanie do końca 2015 roku.

Stowarzyszenie Kulturotwórcze Miastodwa łączy środowiska socjologów, badaczy, miejskich aktywistów i projektantów z różnych dziedzin. Jego celem jest umożliwianie wspólnej pracy na rzecz lepszego projektowania w przestrzeni publicznej. Posługuje się takimi metodami, jak projektowanie partycypacyjne, projektowanie strategiczne, urbanistyka taktyczna.

Stowarzyszenie Miasto Moje A w Nim od 2007 roku zabiega o lepsze prawo w dziedzinie obecności reklamy w przestrzeni publicznej, edukuje, promuje dobre wzorce i wspiera dobre praktyki. Stowarzyszenie to także baza wiedzy o sytuacji reklamy outdoorowej w całej Polsce: działaniach plastyków miejskich i lokalnych organizacji.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane