Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

ZTM : autobusy są sprawne

koz 13-06-2016, ostatnia aktualizacja 13-06-2016 09:43

Wbrew alarmującym doniesieniom komunikacja miejska w Warszawie jest bezpieczna - uważa ZTM.

autor: Mateusz Dąbrowski
źródło: Fotorzepa

ITD skontrolowała, w połowie poprzedniego tygodnia 11 autobusów komunikacji miejskiej. W 9 przypadkach zostały zatrzymane dowody rejestracyjne. Trzy autobusy należą do Miejskich Zakładów Autobusowych. Pozostałe sześć do firmy Mobilis.

We wszystkich przypadkach przyczyną zatrzymania dowodu był wyciek płynów eksploatacyjnych. Inspektorzy ITD mieli również zastrzeżenia do stanu bieżnika w oponach części pojazdów oraz do uchwytów na flagi na zewnątrz autobusów.

W jednym przypadku pomogła interwencja pogotowia technicznego Miejskich Zakładów Autobusowych, które zdemontowało zakwestionowany uchwyt. Wszystkie dowody rejestracyjne jeszcze tego samego dnia zostały przewoźnikom zwrócone, a wszystkie autobusy, po pozytywnym przejściu badań technicznych, zostały ponownie włączone do ruchu.

"Z pełną odpowiedzialnością można stwierdzić, że warszawska komunikacja miejska jest bezpieczna dla pasażerów " - uważa Igor Krajnow, rzecznik ZTM.

Oto argumenty, które przedstawia rzecznik. "Na ulice Warszawy każdego dnia wyjeżdża ponad 1,5 tys. autobusów miejskich. Dziennie przejeżdżają one ponad 300 tys. kilometrów. Ich średni wiek się systematycznie zmniejsza. W przypadku taboru MZA wynosi on zaledwie 6,5 roku. Najstarsze autobusy są systematycznie wycofywane z ulic. Do końca czerwca swoją służbę zakończy 50 kolejnych najstarszych autobusów należących do prywatnych przewoźników. Zostaną zastąpione – od sierpnia – 100 fabrycznie nowymi pojazdami wprowadzonymi do ruchu przez firmę Mobilis. Kolejne 50 fabrycznie nowych busów zostanie włączonych do ruchu od grudnia. To wpływa na znaczne zmniejszenie liczby awarii autobusów. W przypadku MZA na 10 tys. przejechanych kilometrów dochodzi średnio do jednej awarii. Dawniej było ich 5-6." - opisuje Krajnow.

Przypomina, że wszystkie autobusy muszą przechodzić badania techniczne co pół roku. Badania są przeprowadzone na stacjach diagnostycznych.

"Zarząd Transportu Miejskiego, jako organizator komunikacji miejskiej bardzo poważnie podchodzi do kwestii bezpieczeństwa. Choć nie ma tak szerokich kompetencji ani sprzętu diagnostycznego jakim dysponuje ITD to również prowadzi kontrole dotyczące stanu technicznego autobusów. W przypadku wykrycia jakichkolwiek usterek zagrażających bezpieczeństwu autobusy są natychmiast zsyłane do zajezdni. ZTM dba również o to by kierowcy prowadzący miejskie autobusy nie przekraczali dopuszczalnego czasu pracy. Tak się stało niedawno w przypadku jednego z prywatnych przewoźników. ZTM sam zawiadomił ITD o nieprawidłowościach. Inspektorzy zobowiązali się do przeprowadzenia kontroli" - opisuje Krajnow.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane