Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Na ulicach stanie więcej syren

koz 21-07-2016, ostatnia aktualizacja 21-07-2016 11:52

Warszawa otrzyma 10,8 mln zł dofinansowania na poprawienie systemu alarmowego oraz na platformę urzędowych e-usług.

autor: Maciej Kaczanowski
źródło: Fotorzepa

- Dzięki systemowi ostrzegania dotrzemy bezpośrednio do mieszkańców z informacją o zagrożeniu, a e-usługi na pewno jeszcze bardziej usprawnią warszawiakom załatwianie wielu spraw – mówił Michał Olszewski, wiceprezydent stolicy.

Celem projektu „Rozbudowa systemu alarmowania i ostrzegania ludności w Warszawie" jest poprawa jakości sygnałów alarmowych na terenie stolicy, zwłaszcza w miejscach potencjalnie zagrożonych powodzią, zlokalizowanych w sąsiedztwie zakładów wykorzystujących niebezpieczne substancje oraz w miejscach najbardziej obleganych przez mieszkańców.

W ramach projektu zostanie zainstalowanych 119 nowych syren alarmowych, wspomaganych dodatkowo przez urządzenia monitorujące warunki meteorologiczne oraz poziom wody w wybranych rzekach.

W razie konieczności system pozwoli na powiadomienie o niebezpieczeństwie około 96 proc. mieszkańców miasta. Większość punktów będzie umieszczonych na budynkach szkół, latarniach ulicznych oraz innych obiektach użyteczności publicznej.

Planowana jest budowa 8 punktów pomiarowych poziomu wody zlokalizowanych w Wawrze, Wesołej, Białołęce, Wilanowie i Ursynowie, 4 punktów pomiaru intensywności opadów oraz stacji bazowej wraz z aplikacją zarządzającą.

System zostanie przy tym wyposażony w syreny elektroniczne, pozwalające emitować zarówno sygnały alarmowe, jak i komunikaty głosowe. Dzięki takiemu rozwiązaniu warszawiacy będą mogli otrzymać rozszerzoną informację o tym, co się dzieje, jaki jest obszar zagrożenia oraz jak dokonać ewakuacji.

Wartość projektu przekracza 4,5 mln złotych, z czego ponad 2,8 mln zł pochodzi z dofinansowania z funduszy UE.

Kolejnym projektem możliwym do realizacji dzięki dofinansowaniu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego jest „E-administracja – utworzenie portalu e-usług m.st. Warszawy". Zakłada on stworzenie platformy, za pośrednictwem której mieszkańcy stolicy będą mogli zdalnie skorzystać z aż 16 urzędowych usług.

Możliwości załatwienia spraw przez Internet ujęte będą w 5 modułów tematycznych dotyczących: obsługi podatków, przyjmowania płatności na stronie portalu, obsługi e-faktur, wniosków z obszaru ewidencji gruntów, osób niepełnosprawnych w zakresie pozyskiwania wybranych typów dofinansowania ze środków PEFRON oraz udostępniania danych, w tym informacji publicznej. Dzięki platformie klient będzie mógł otrzymywać powiadomienia, np. o zbliżających się terminach płatności czy złożenia deklaracji, za pośrednictwem SMS-a.

Osobista wizyta w instytucji przestanie być koniecznością, choć oczywiście pozostanie jedną z możliwości.

Uruchomienie platformy e-usług połączone będzie z integracją systemów informatycznych oraz wdrożeniem rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo teleinformatyczne w urzędzie. Całkowity koszt projektu to blisko 13 mln złotych, z czego 8 mln to dofinansowanie ze środków unijnych.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane