Wiadukty czekają na... nożyczki
Od połowy września są gotowe, ale wciąż stoją zamknięte przeprawy: na Andersa i Cybernetyki. Dlaczego? Drogowcy czekają, by nadzór budowlany dał zgodę na otwarcie.
To kwestia najbliższych dni. Czekamy na decyzję nadzoru budowlanego. Wnioski złożyliśmy w połowie września, ale musieliśmy uzupełnić dokumenty, np. dotyczące wind – mówi rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Małgorzata Gajewska.
Jak usłyszeliśmy, otwarcie przypadkowo zbiegnie się w czasie z gorącym finałem wyborczej kampanii.
Nadzór trzyma wiadukty
W Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego nie udało nam się wczoraj uzyskać odpowiedzi na pytanie, kiedy dopuszczą obiekty do ruchu.
Na wiadukt na Andersa wart 80 mln zł warszawiacy czekają od listopada 2008 r., kiedy stary obiekt został zamknięty. Od ubiegłego roku otwarty po odbudowie jest tylko jeden z trzech równoległych przejazdów – ten drogowy od strony Dworca Gdańskiego. Próby obciążeniowe na wiadukcie tramwajowym odbyły się 7 września. Lada dzień Zarząd Transportu Miejskiego planuje skierować tędy dwa tramwaje: linię 6 z Bielan na Czynszową i 15 z al. Krakowskiej na Marymont.
Kierowcy mogą być zaskoczeni dziwną organizacją ruchu na drugim wiadukcie drogowym. Pośrodku jezdni prowadzącej na Żoliborz jeden pas się nagle kończy i przechodzi w wysepkę, a od ul. Krajewskiego znowu będą dwa. Powód – potrzeba było miejsca na przystanek autobusowy. Dopiero po poszerzeniu Andersa do pl. Bankowego tramwaj zostanie przeniesiony na wiadukt środkowy, autobus dostanie zatokę, a kierowcy po dwa pasy.
Od września gotowy jest także wiadukt łączący ul. 17 Stycznia i Cybernetyki nad torami PKP. Koszt jego budowy to 78 mln zł. Powinien zostać otwarty w ubiegłym roku. Ale z powodu problemów z przejęciem części budynku spółdzielni Świt wiadukt przez prawie rok miał 60-
-metrową wyrwę, czyli długości jednego przęsła. Dzisiaj wciąż jeździmy jeszcze tylko połową wiaduktu: ze Służewca w stronę lotniska. Przejazd w przeciwną stronę przybędzie za kilka dni.
Spóźnieni drogowcy
Ratuszowi nie udało się zdążyć przed wyborami z innymi inwestycjami. Najwcześniej w listopadzie kierowcy pojadą tunelem wzdłuż Al. Jerozolimskich i estakadami łączącymi Łopuszańską z wylotówką na Pruszków. Nie udało się otwarcie mostów na Modlińskiej nad Kanałem Żerańskim. Planowany termin otwarcia to listopad.
Zarząd Dróg Miejskich nie zdążył z otwarciem wiaduktu na Traktorzystów (prace potrwają do końca listopada) i tuneli na Dźwigowej, na które poczekamy dwa miesiące.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.