Zamknęli połowę mostu. Są korki
Zaczął się najtrudniejszy dla kierowców remont mostu Grota-Roweckiego. Na trasie AK są gigantyczne korki
W związku z remontem Trasy AK zostały zamknięte kolejne łączniki mostu Grota-Roweckiego oraz północne przęsło przeprawy.
Wyłączone z ruchu są, a następnie wyburzone, trzy estakady łączące Trasę AK z ul. Modlińską i Jagiellońską oraz Wisłostradą (jedna na prawym brzegu, dwie na lewym brzegu Wisły).
Dotychczas robotnicy zamknęli trzy takie łączniki, co spowodowało gigantyczne korki na moście. Teraz przejazd zostanie dodatkowo utrudniony przez fakt, że od ul. Gwiaździstej do Powązkowskiej zwężone będą wewnętrzne (lewe) pasy obydwu jezdni. Zamknięta jest połowa przeprawy. Ruch samochodów został przeniesiony na północną część mostu. Jak zapewniają drogowcy, kierowcy mają do dyspozycji po dwa pasy ruchu.
Korki na przeprawach
Takie zmiany będą obowiązywały przez rok. W październiku 2014 roku ruch aut zostanie przeniesiony na południową część mostu.
– W niedzielę rozpocznie się frezowanie na moście, będą też rozstawiane barierki oddzielające jezdnie oraz naklejane oznaczenie na jezdni – mówi Janusz Galas ze stołecznego biura drogownictwa. Apeluje do kierowców, aby w weekend kierowali się na inne przeprawy.
Sęk w tym, że już teraz korki tworzą się na moście Marii Curie-Skłodowskiej (tam przeniósł się ruch części pojazdów po wyburzeniu w poprzednim miesiącu trzech estakad). Ograniczony jest też ruch na Trasie Łazienkowskiej, gdzie kilka miesięcy temu też rozpoczął się remont generalny. Czasowo może być również zamykany ruch na moście Świętokrzyskim. To związane jest z kolei ze szczytem klimatycznym, który od 11 listopada będzie się odbywał na Stadionie Narodowym. Goście pod ochroną BOR i policji będą tamtędy jeździli m.in. do biblioteki UW (na posiłki), a także do hoteli znajdujących się w Śródmieściu.
Dodatkowy parking
Urzędnicy starają się łagodzić skutki paraliżu na moście Grota-Roweckiego.
Liczą, że w poruszaniu się po Warszawie pomoże zakaz ruchu dla tirów w godz. 6–22. Ma on obowiązywać na trasie S8 od ul. Lazurowej i dalej na Trasie AK i Trasie Toruńskiej do ul. Marywilskiej, a także na południowej obwodnicy Warszawy (S2) od al. Krakowskiej do Puławskiej.
Na skrzyżowaniu ul. Nocznickiego i Kasprowicza na Bielanach wytyczone zostały dodatkowe pasy do skrętu w lewo (z ul. Nocznickiego w Kasprowicza) i w prawo (z ul. Kasprowicza w Nocznickiego). To rozwiązanie ma ułatwić zjazd z trasy mostu Skłodowskiej-Curie. Z kolei na skrzyżowaniu ul. Wólczyńskiej i Nocznickiego budowany jest w ekspresowym tempie pas do skrętu w lewo z ul. Wólczyńskiej (z kierunku Izabelina) w ul. Nocznickiego.
– Końcówka trasy mostu Skłodowskiej-Curie zostanie wykorzystana na parking. Będzie on miał 25–30 metrów szerokości i 280 metrów długości – mówi Wiesław Witek, dyrektor Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym. Samochody będą parkować po obu stronach jezdni.
– Na 8 tys. metrów kwadratowych zmieści się ok. 400 samochodów, czyli tyle, ile na średniej wielkości parkingu P+R – dodaje dyrektor. Urzędnicy liczą, że kierowcy w tym miejscu zostawią samochody i przesiądą się do metra lub tramwaju.
W związku z remontem autobusy linii: 114, 118, 122, 145, 518 i 732 zmienią trasy.
Kolejne wyłączenia z ruchu planowane są na 2014 i 2015 r. – zamknięty będzie przejazd ul. Gdańską pod trasą, utrudniony ruch będzie na ulicach Mickiewicza, Słowackiego, Powązkowskiej i Broniewskiego.
Umowę na przebudowę Trasy AK i mostu Grota-Roweckiego GDDKiA podpisała w lipcu. Remont, który będzie kosztował 796 mln zł, wykonuje czeska firma Metrostav. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na październik 2015 r.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.