Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Modlińska: jak zastąpić most Syreny

kmaj 04-11-2008, ostatnia aktualizacja 05-11-2008 22:20

Jest szansa na odblokowanie przetargu na przebudowę ul. Modlińskiej nad Kanałem Żerańskim. Po tekście w „ŻW” do Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych zgłosiły się firmy oferujące tymczasowe mosty.

autor: Jakub Ostałowski
źródło: Fotorzepa

Napisaliśmy, że do inwestycji na Żeraniu wykonawca będzie potrzebował prowizorycznej przeprawy saperskiej – do zapewnienia przejazdu Modlińską w czasie budowy. Tymczasem z jej zdobyciem koncerny drogowe miały ogromny problem.

Idealny byłby most Syreny, ale został już wykorzystany na Trasie Toruńskiej. Inne przeprawy zarezerwowali zaś budowniczy autostrad, np. omijającej Wrocław trasy A8. Drogowcy badali możliwość sprowadzenie mostu z Czech, Szwecji i USA. Wczoraj sytuacja się zmieniła.

– Zgłosiły się dwie firmy oferujące konstrukcje mostów tymczasowych. To dla nas świetna wiadomość, która może pozwolić pchnąć ten przetarg do przodu – mówi rzeczniczka ZMID Małgorzata Gajewska.

Według naszych informacji, jedna z firm jest związana z PKP, a druga z wojskiem. Drogowcy zgodzili się je skontaktować z koncernami, które chcą ubiegać się o kontrakt. Liczą, że w piątek uda się wreszcie otworzyć oferty w przetargu. Inwestycja ma potrwać do 2011 roku. Szacowany koszt to 70 mln zł.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane