Modlińska: jak zastąpić most Syreny
Jest szansa na odblokowanie przetargu na przebudowę ul. Modlińskiej nad Kanałem Żerańskim. Po tekście w „ŻW” do Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych zgłosiły się firmy oferujące tymczasowe mosty.
Napisaliśmy, że do inwestycji na Żeraniu wykonawca będzie potrzebował prowizorycznej przeprawy saperskiej – do zapewnienia przejazdu Modlińską w czasie budowy. Tymczasem z jej zdobyciem koncerny drogowe miały ogromny problem.
Idealny byłby most Syreny, ale został już wykorzystany na Trasie Toruńskiej. Inne przeprawy zarezerwowali zaś budowniczy autostrad, np. omijającej Wrocław trasy A8. Drogowcy badali możliwość sprowadzenie mostu z Czech, Szwecji i USA. Wczoraj sytuacja się zmieniła.
– Zgłosiły się dwie firmy oferujące konstrukcje mostów tymczasowych. To dla nas świetna wiadomość, która może pozwolić pchnąć ten przetarg do przodu – mówi rzeczniczka ZMID Małgorzata Gajewska.
Według naszych informacji, jedna z firm jest związana z PKP, a druga z wojskiem. Drogowcy zgodzili się je skontaktować z koncernami, które chcą ubiegać się o kontrakt. Liczą, że w piątek uda się wreszcie otworzyć oferty w przetargu. Inwestycja ma potrwać do 2011 roku. Szacowany koszt to 70 mln zł.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.