Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Most: koniec sagi

Agnieszka Grotek, Konrad Majszyk 20-04-2009, ostatnia aktualizacja 22-01-2010 14:40

W samo południe prezydent Warszawy podpisze wyczekiwaną od 2002 roku umowę na budowę mostu Północnego. Drogowcy wskazali zaś wykonawcę nowego skrzyżowania Al. Jerozolimskich z Łopuszańską.

źródło: mat. inwestora
źródło: Materiały Inwestora

Godz. 12, Pałac Ślubów przy pl. Zamkowym. To właśnie tu skończy się tasiemcowy serial przygotowań do budowy mostu Północnego. Zebranie decyzji, pozwoleń i projektów oraz rozstrzygnięcie przetargów dla jednego mostu przez Wisłę – bez strzelających w niebo pylonów ani łukowych przęseł – zajęło w Warszawie ponad siedem lat!

Po fiasku przetargu komisarza Kazimierza Marcinkiewicza z 2007 roku ekipa Hanny Gronkiewicz-Waltz zaczęła przygotowania prawie od zera. Aż w końcu się udało. Wojewoda Jacek Kozłowski podpisze dziś pozwolenie na budowę mostu Północnego. To z jego strony szybka reakcja; wczoraj napisaliśmy, że brak pozwolenia na budowę to ostatni element procedur, przez który budowy przeprawy między Białołęką i Bielanami wciąż nie rusza. Wojewoda przekaże pozwolenie prezydent miasta, a ta podpisze umowę z prezesem firmy Pol-Aqua Piotrem Chełkowskim. Ten ostatni zmiażdżył konkurencję w przetargu niską ceną: 977 mln zł (w ramach rewanżu konkurencja odpłaciła się, „wycinając“ jego firmę z kontraktu na Stadion Narodowy).

Teraz polski wykonawca musi przygotować zaplecze budowy i uzgodnić projekt organizacji ruchu – to zajmie kolejne tygodnie. Jak obiecał nam rzecznik ratusza Tomasz Andryszczyk, w maju na placu budowy będzie już jednak wrzało jak w ulu. Według ratusza, kierowcy mają ruszyć trasą między Modlińską i Wisłostradą w grudniu 2011 roku.

Równolegle Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych wskazał wczoraj wykonawcę przebudowy skrzyżowania Al. Jerozolimskich z Łopuszańską, które do połowy 2011 roku ma się stać trzypoziomowe. To austriacki Strabag z ofertą ponad 160 mln zł. Na wbicie pierwszej łopaty jednak chyba poczekamy. Strabag wygrał o włos z niemiecką firmą Bilfinger Berger. Ta ostatnia została zaś przesunięta przez komisję przetargową z pierwszego na drugie miejsce po poprawieniu w ostatniej chwili błędów rachunkowych w ofercie. Zanosi się więc na specjalność stołecznych przetargów: protesty i skargi sądowe.

Na koniec trzecia inwestycyjna wiadomość. Wczoraj marszałek Mazowsza Adam Struzik zatwierdził listy projektów do dofinansowania z UE w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013. Z 1,4 mld zł aż 990 mln przeznaczono na budowę dróg. W tej kategorii z całego Mazowsza złożonych zostało 598 wniosków, z czego Urząd Marszałkowski wybrał 329 projektów, ale tylko trzy z samej Warszawy:

14,6 mln zł trafi na przebudowę ul. Gwiaździstej przy Trasie AK

32,5 mln zł na przebudowę ul. Poleczki

45,3 mln zł na poszerzanie al. Wilanowskiej.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane