Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

A2 i „łącznik Barei”

Konrad Majszyk 21-08-2009, ostatnia aktualizacja 23-08-2009 18:26

Protest może opóźnić budowę autostrady A2 z Łodzi do Warszawy. A PKP wybrały wykonawcę łącznika Dworca Zachodniego z lotniskiem.

Autostrada A2 – polska autostrada, częściowo płatna, przebiegająca równoleżnikowo przez centralne obszary kraju.
źródło: Wikimedia Commons
Autostrada A2 – polska autostrada, częściowo płatna, przebiegająca równoleżnikowo przez centralne obszary kraju.

Konsorcjum firm NDI i SB Granit złożyło oferty tylko na dwa odcinki (A i C) autostrady A2 między Strykowem i Konotopą z pięciu, która ma powstać przed Euro 2012.

Konsorcjum przegrało z powodu niekonkurencyjnych cen (o 34 i 40 proc. wyższych od najkorzystniejszych w dwóch przetargach). Mimo to domaga się unieważnienia przetargów na wszystkie odcinki. Próbuje udowodnić, że okres na przygotowanie ofert cenowych był zbyt krótki. Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, protest jest bezzasadny.

Tymczasem Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły przetarg na łącznik między lotniskiem Okęcie a Dw. Zachodnim. Wygrało niemiecko-polskie konsorcjum z firmą Bilfinger Berger jako liderem i ceną 233,8 mln zł. Pociągi mają dojechać do lotniska pod koniec 2011 roku (powinny w 2005 roku). Na razie pod lotniskiem jest stacja... bez torów. Ta budowa jest nazywana „łącznikiem Barei”.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane