Stadion zakorkuje Żerań
Za trzy tygodnie kupcy z byłego Jarmarku Europa otworzą gigantyczne hale przy ul. Marywilskiej. Dojadą tam dwie linie autobusowe. – Płochocińska utonie w korku – twierdzą mieszkańcy.
![Ratusz w ubiegłym roku w pośpiechu poszukiwał miejsca dla kupców, żeby zwolnić teren pod budowę Stadionu Narodowego. To lokalizacja prowizoryczna, która dodatkowo obciąży ul. Płochocińską. Dwie linie autobusowe mogą nie wystarczyć. Niedaleko jest wyremontowana stacja PKP Żerań, słabo jednak skomunikowana z otoczeniem. Raczej mało kto z niej skorzysta. Większość klientów przyjedzie samochodami.](https://grafik.rp.pl/grafika_zw/502072,282145,3.jpg)
Jestem przerażony lokalizacją targowiska – mówi Filip, który mieszka na osiedlu Kobiałka na granicy Białołęki i Nieporętu. – Ul. Płochocińska i tak stoi w tygodniu do godz. 10 i przez cały weekend, kiedy ludzie jadą nad Zalew Zegrzyński – denerwuje się.
Tymczasem przy Marywilskiej trwają odbiory techniczne hal za ponad 100 mln zł, w których znajdzie się 1,5 tys. pawilonów. Na ten teren o powierzchni 20 hektarów od września przeniosą się kupcy z dawnego Jarmarku Europa, w miejscu którego powstaje Stadion Narodowy.
Zakład Remontów i Konserwacji Dróg w pośpiechu przebudowuje okoliczne ulice. Wczoraj drogowcy montowali sygnalizację na skrzyżowaniu Płochocińskiej i Płytowej. Powstały już zatoki autobusowe. Na Płochocińskiej drogowcy wytyczyli pas do skrętu w lewo, w Płytową – do parkingów na
3 tys. samochodów wokół hal targowych. W tym celu Płochocińska została poszerzona na odcinku 150 metrów.
– To niewiele da. Przecież nie poszerzą mostu nad Kanałem Żerańskim. Potem i tak wszystko się wlewa w Modlińską, która stoi codziennie od 7 do 10 rano – wytyka nasz czytelnik.
Zarząd Transportu Miejskiego głowi się nad obsługą komunikacyjną nowego Jarmarku Europa. Planuje skierować tu autobusy linii 126, których trasa zostanie zmodyfikowana.
– Ustalamy szczegóły rozkładu jazdy. Tę linię będą obsługiwały standardowe autobusy 12-metrowe – mówi wicedyrektor ZTM Andrzej Franków.
Autobusy linii 126 z centrum handlowego Marki dojadą przez Bródno – Głębocką, św. Wincentego i Kondratowicza – do Marywilskiej. Potem, na i tak krętej trasie, przybędzie jeszcze jeden zawijas. Autobusy skręcą na przystanki obok hal, a następnie zrobią pętlę i pojadą jak dawniej Płochocińską, Mehoffera i Światowida na Nowodwory.
Kupcy z tej modyfikacji trasy linii 126 są zadowoleni.
– Teraz mamy tylko autobusy linii 700 na Marywilskiej, które jeżdżą co pół godziny – mówi Cezary Bunkiewicz ze spółki Kupiec Warszawski. – Uruchomimy też bezpłatną prywatną linię dla klientów, tzw. Kupco-bus – zapowiada. Autobus ma jeździć spod Dw. Centralnego, przez most Poniatowskiego do Stadionu Narodowego, a potem Wybrzeżem Szczecińskim do ronda Starzyńskiego i Modlińską do Płochocińskiej.
Dodaj swoją opinię
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.