Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Metro budują? Auta uciekły!

Konrad Majszyk 13-09-2010, ostatnia aktualizacja 14-09-2010 11:03

Kierowcy omijali z daleka zamkniętą Prostą. Korki sparaliżowały za to m.in. Górczewską, Wolską i al. Prymasa Tysiąclecia. Ratusz złożył wczoraj wniosek o pozwolenie na budowę stacji Powiśle.

Towarowa zaczęła się korkować dopiero po południu
autor: Mateusz Dąbrowski
źródło: Fotorzepa
Towarowa zaczęła się korkować dopiero po południu
W ciągu kolejnych tygodni między rondem Daszyńskiego a Karolkową   powstanie szyb startowy o długości 133 metrów dla dwóch tarcz  drążących TBM
autor: Darek Golik
źródło: Fotorzepa
W ciągu kolejnych tygodni między rondem Daszyńskiego a Karolkową powstanie szyb startowy o długości 133 metrów dla dwóch tarcz drążących TBM

Ratusz obawiał się komunikacyjnego kataklizmu po zamknięciu Prostej, między rondem Daszyńskiego i Karolkową. Tymczasem kierowcy... zniknęli. Oficjalnym objazdem – przez Karolkową, Przyokopową i Kolejową do Towarowej

– Jechało się płynnie. Korki na Towarowej pojawiły się dopiero w popołudniowym szczycie. Jednocześnie pustą Prostą od strony Żelaznej pędzili na złamanie karku motocykliści – jak w nocy.

Przestroga Towarowej

– W obawie przed korkami część kierowców się przesiadła do komunikacji miejskiej, pozostali wybrali zapewne inne drogi. W niedzielę będzie jeszcze lepiej, bo zakończą się prace w al. Niepodległości – twierdzi rzecznik koordynatora remontów Tomasz Kunert.

– Paradoksalnie, pomóc mogło też czwartkowe niezapowiedziane zamknięcia ul. Towarowej. Korki były wtedy tak duże, że nikt nie chce się po raz drugi pchać w okolice ronda Daszyńskiego i pl. Zawiszy – spekuluje wicedyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Andrzej Franków.

Stały za to wczoraj „duże” objazdy Prostej. Przed godz. 8 korek na Górczewskiej sięgał Wola Parku. Po godz. 10 na skrzyżowaniu Górczewskiej i Młynarskiej zderzyły się trzy samochody.

– Na Trasie Toruńskiej korek ciągnął się do M1 w Markach. Koszmarnie zatkana była Wisłostrada. Rano trudno było przejechać z Bemowa Obozową i Młynarską – relacjonuje Jacek z osiedla przy ul. Powstańców Śląskich.

Pracownicy ZTM przez cały dzień obserwowali, jak radzi sobie komunikacja miejska.

Piraci z buspasa

– Kierowcy aut próbują wpychać się na Grzybowską, która jest przeznaczona tylko dla autobusów. Zwróciliśmy się o pomoc do policji – mówi dyr. Franków.

Pasażerowie skarżyli się, że autobusy 105, 125, 159, 178, 501, 506 i 507 na Kasprzaka mają problem z przejazdem z buspasa (po prawej stronie jezdni) do lewoskrętu w Karolkową. W grę wchodzi montaż tzw. śluzy, czyli świateł, które dadzą priorytet autobusom.

Pasażerów dzwoniących do redakcji irytowała też tasiemcowa kolejka tramwajów na Towarowej przed pl. Zawiszy. Tutaj drogowcy zastanawiają się nad wydłużeniem zielonego dla tramwajów – do skrętu w stronę Dworca Centralnego.

Tymczasem Metro Warszawskie złożyło wczoraj wniosek o pozwolenia na budowę drugiego szybu startowego na Powiślu. Stąd wystartuje trzecia tarcza automatyczna TBM, która będzie drążyła tunel w kierunku Stadionu Narodowego i Dworca Wileńskiego (dwie inne ruszą spod zamkniętej ul. Prostej). Urząd Dzielnicy Śródmieście ma teoretycznie 60 dni na wydanie pozwolenia na budowę, ale ratusz liczy na szybsze tempo. Druga linia ma być gotowa pod koniec 2013 roku.

Dodaj swoją opinię

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane