Metro budują? Auta uciekły!
Kierowcy omijali z daleka zamkniętą Prostą. Korki sparaliżowały za to m.in. Górczewską, Wolską i al. Prymasa Tysiąclecia. Ratusz złożył wczoraj wniosek o pozwolenie na budowę stacji Powiśle.
Ratusz obawiał się komunikacyjnego kataklizmu po zamknięciu Prostej, między rondem Daszyńskiego i Karolkową. Tymczasem kierowcy... zniknęli. Oficjalnym objazdem – przez Karolkową, Przyokopową i Kolejową do Towarowej
– Jechało się płynnie. Korki na Towarowej pojawiły się dopiero w popołudniowym szczycie. Jednocześnie pustą Prostą od strony Żelaznej pędzili na złamanie karku motocykliści – jak w nocy.
Przestroga Towarowej
– W obawie przed korkami część kierowców się przesiadła do komunikacji miejskiej, pozostali wybrali zapewne inne drogi. W niedzielę będzie jeszcze lepiej, bo zakończą się prace w al. Niepodległości – twierdzi rzecznik koordynatora remontów Tomasz Kunert.
– Paradoksalnie, pomóc mogło też czwartkowe niezapowiedziane zamknięcia ul. Towarowej. Korki były wtedy tak duże, że nikt nie chce się po raz drugi pchać w okolice ronda Daszyńskiego i pl. Zawiszy – spekuluje wicedyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Andrzej Franków.
Stały za to wczoraj „duże” objazdy Prostej. Przed godz. 8 korek na Górczewskiej sięgał Wola Parku. Po godz. 10 na skrzyżowaniu Górczewskiej i Młynarskiej zderzyły się trzy samochody.
– Na Trasie Toruńskiej korek ciągnął się do M1 w Markach. Koszmarnie zatkana była Wisłostrada. Rano trudno było przejechać z Bemowa Obozową i Młynarską – relacjonuje Jacek z osiedla przy ul. Powstańców Śląskich.
Pracownicy ZTM przez cały dzień obserwowali, jak radzi sobie komunikacja miejska.
Piraci z buspasa
– Kierowcy aut próbują wpychać się na Grzybowską, która jest przeznaczona tylko dla autobusów. Zwróciliśmy się o pomoc do policji – mówi dyr. Franków.
Pasażerowie skarżyli się, że autobusy 105, 125, 159, 178, 501, 506 i 507 na Kasprzaka mają problem z przejazdem z buspasa (po prawej stronie jezdni) do lewoskrętu w Karolkową. W grę wchodzi montaż tzw. śluzy, czyli świateł, które dadzą priorytet autobusom.
Pasażerów dzwoniących do redakcji irytowała też tasiemcowa kolejka tramwajów na Towarowej przed pl. Zawiszy. Tutaj drogowcy zastanawiają się nad wydłużeniem zielonego dla tramwajów – do skrętu w stronę Dworca Centralnego.
Tymczasem Metro Warszawskie złożyło wczoraj wniosek o pozwolenia na budowę drugiego szybu startowego na Powiślu. Stąd wystartuje trzecia tarcza automatyczna TBM, która będzie drążyła tunel w kierunku Stadionu Narodowego i Dworca Wileńskiego (dwie inne ruszą spod zamkniętej ul. Prostej). Urząd Dzielnicy Śródmieście ma teoretycznie 60 dni na wydanie pozwolenia na budowę, ale ratusz liczy na szybsze tempo. Druga linia ma być gotowa pod koniec 2013 roku.
Dodaj swoją opinię
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.