Kolej odetnie Piastów
Na linii do Pruszkowa zostanie tylko jeden tor. Będą dwa pociągi wahadłowe i autobus linii ZS2, który utknie w korkach. Dla Włoch, Ursusa i Piastowa to dwa miesiące koszmaru.

Woda cieknąca ze stropów, brud, pleśń, grzyb i bazgroły na ścianach – tak wyglądają przejścia pod torami obok stacji PKP Włochy i Ursus. Dyrektor Zakładu Linii Kolejowych Jan Telecki przyznał, że od 35 lat, od kiedy pracuje w PKP, nie było „dobrego czasu” do ich remontu. Ten czas nadszedł teraz, kiedy ludzie wrócili z wakacji, a studenci szykują się do powrotu na uczelnie.
Od poniedziałku ruszy remont obu przejść, z powodu którego na dwa miesiące trzeba będzie wyłączać jeden z torów. Koleje Mazowieckie i Szybka Kolej Miejska mają kursować przez Ursus i Włochy tylko po jednym torze – rano tylko do Warszawy, a po południu w stronę Pruszkowa i Grodziska. Niestety, z mniejszą częstotliwością, więc nie wszyscy pasażerowie się zmieszczą.
A co, jeśli ktoś będzie chciał jechać w przeciwną stronę niż „wszyscy” – np. rano z Warszawy do Pruszkowa? To będzie mordęga. Między Dworcem Zachodnim a zapomnianym przystankiem PKP Odolany raz na godzinę ma kursować wahadłowy pociąg SKM z prędkością ok. 20 km/godz. (to efekt fatalnego stanu torów).
Stamtąd wyruszą przegubowce linii zastępczej ZS2: zakorkowaną trasą z pętli 206 na Odolanach przez ul. Potrzebną do stacji PKP Włochy i dalej przez ul. Świerszcza do stacji Ursus. Na tej ostatniej czeka nas przesiadka do pociągu wahadłowego Kolei Mazowieckich, który będzie jeździł z Ursusa do Grodziska też raz na godzinę.
Kursy pociągów i autobusu ZS2 mają być skoordynowane – maszyniści i kierowcy będą na siebie czekali. Podróż i tak wydłuży się jednak z 22 do co najmniej 50 minut.
Koleje Mazowieckie i Zarząd Transportu Miejskiego podpisały umowę o wzajemnym honorowaniu wszystkich biletów miejskich i kolejowych na trasie z Pruszkowa aż do Dworca Wschodniego i autobusach z Ursusa na Odolany.
To najbardziej ruchliwa trasa dojazdowa na terenie aglomeracji. W ciągu godziny w szczycie komunikacyjnym przemieszcza się tędy ok. 20 tys. pasażerów.
Dlaczego remontu nie dało się przeprowadzić w wakacje? – Do 15 lutego fakturowaliśmy rok poprzedni. Do kwietnia pracowaliśmy nad planem gospodarczym, który był zatwierdzony w czerwcu. Później trzeba było ogłosić przetarg – tłumaczył wczoraj dyrektor Jan Telecki.
Infolinia dla pasażerów: 22 194 36, 194 84 i 47 37 900.
Dodaj swoją opinię
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.