Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Okęcie zniechęca do kolei

Piotr Szymaniak, Konrad Majszyk 24-09-2010, ostatnia aktualizacja 26-09-2010 18:08

Pasażer przesiadający się z odrzutowca do pociągu jest traktowany na lotnisku jak wariat. – Zmienimy to – obiecują Porty Lotnicze.

*Lotnisko Chopina. Jak przesiąść się do pociągu? Obsługa informacji lotniskowej  wieczorem odsyła w tej sprawie do  punktu informacji miejskiej tuż obok, który... jest już wtedy zamknięty na cztery spusty
autor: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
*Lotnisko Chopina. Jak przesiąść się do pociągu? Obsługa informacji lotniskowej wieczorem odsyła w tej sprawie do punktu informacji miejskiej tuż obok, który... jest już wtedy zamknięty na cztery spusty

W hali przylotów Terminalu 2 obok siebie mamy dwa punkty informacyjne: lotniskowy i miejski. Po godz. 20 w żadnym nie dowiemy się jednak, o której godzinie odjeżdża np. pociąg z Dworca Centralnego do Krakowa. To przytrafiło się naszej czytelniczce, która po godz. 19.20 przyleciała do stolicy z Düsseldorfu.

– Obsługa informacji lotniskowej odesłała mnie do punktu miejskiego. Wszystko pięknie, ale ten był już zamknięty – mówi pani Zofia. – Poradziłam sobie, ale nie każdy pasażer nosi ze sobą laptop. Zarządca lotniska nie bierze pod uwagę, że ktoś może chcieć się przesiąść z samolotu do pociągu.

Uruchomiony przez władze Warszawy punkt informacji turystycznej na Okęciu zamyka się o godz. 20. Punkt lotniskowy jest czynny do ostatniego samolotu, ale pracownicy obsługującej go firmy handlingowej WAS – spółki zależnej od Państwowych Portów Lotniczych – odmawiają udzielania jakichkolwiek informacji o rozkładzie jazdy pociągów.

– Zmienimy to. Po zamknięciu informacji miejskiej nasi pracownicy będą na życzenie klientów sprawdzali odjazdy pociągów na stronach WWW – obiecuje rzecznik Portów Lotniczych Przemysław Przybylski.

W trzy wrześniowe weekendy – podczas remontu skrzyżowania pasów w Warszawie – na Lotnisku Reymonta w Łodzi wisiały rozkłady pociągów do stolicy. Gdy istniał stołeczny terminal dla tanich linii Etiuda, rozkład jazdy pociągów też tam się znajdował.

– Wtedy na lotnisku w Warszawie działał agent sprzedający bilety kolejowe – mówi Beata Czemerajda z PKP InterCity.

Przewoźnik ma zamiar uruchomić znów taki punkt najpóźniej pod koniec przyszłego roku, kiedy zostanie otwarty łącznik kolejowy między lotniskiem a dworcami: Zachodnim, Centralnym i Wschodnim. Pasażerów zabierze wtedy z lotniska do centrum 13 nowiutkich pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej.

Według prezesa SKM Leszka Walczaka, ten miejski przewoźnik wspólnie z zarządcą lotniska będzie informował też o połączeniach dalekobieżnych. Nie planuje za to działania w drugą stronę: rozkładów lotniczych na peronach. – To przesada. Pasażerowie lotniczy planują podróż z wyprzedzeniem. Informacji o odlocie raczej nie szukają na dworcach – mówi Walczak.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane