Okęcie zniechęca do kolei
Pasażer przesiadający się z odrzutowca do pociągu jest traktowany na lotnisku jak wariat. – Zmienimy to – obiecują Porty Lotnicze.
W hali przylotów Terminalu 2 obok siebie mamy dwa punkty informacyjne: lotniskowy i miejski. Po godz. 20 w żadnym nie dowiemy się jednak, o której godzinie odjeżdża np. pociąg z Dworca Centralnego do Krakowa. To przytrafiło się naszej czytelniczce, która po godz. 19.20 przyleciała do stolicy z Düsseldorfu.
– Obsługa informacji lotniskowej odesłała mnie do punktu miejskiego. Wszystko pięknie, ale ten był już zamknięty – mówi pani Zofia. – Poradziłam sobie, ale nie każdy pasażer nosi ze sobą laptop. Zarządca lotniska nie bierze pod uwagę, że ktoś może chcieć się przesiąść z samolotu do pociągu.
Uruchomiony przez władze Warszawy punkt informacji turystycznej na Okęciu zamyka się o godz. 20. Punkt lotniskowy jest czynny do ostatniego samolotu, ale pracownicy obsługującej go firmy handlingowej WAS – spółki zależnej od Państwowych Portów Lotniczych – odmawiają udzielania jakichkolwiek informacji o rozkładzie jazdy pociągów.
– Zmienimy to. Po zamknięciu informacji miejskiej nasi pracownicy będą na życzenie klientów sprawdzali odjazdy pociągów na stronach WWW – obiecuje rzecznik Portów Lotniczych Przemysław Przybylski.
W trzy wrześniowe weekendy – podczas remontu skrzyżowania pasów w Warszawie – na Lotnisku Reymonta w Łodzi wisiały rozkłady pociągów do stolicy. Gdy istniał stołeczny terminal dla tanich linii Etiuda, rozkład jazdy pociągów też tam się znajdował.
– Wtedy na lotnisku w Warszawie działał agent sprzedający bilety kolejowe – mówi Beata Czemerajda z PKP InterCity.
Przewoźnik ma zamiar uruchomić znów taki punkt najpóźniej pod koniec przyszłego roku, kiedy zostanie otwarty łącznik kolejowy między lotniskiem a dworcami: Zachodnim, Centralnym i Wschodnim. Pasażerów zabierze wtedy z lotniska do centrum 13 nowiutkich pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej.
Według prezesa SKM Leszka Walczaka, ten miejski przewoźnik wspólnie z zarządcą lotniska będzie informował też o połączeniach dalekobieżnych. Nie planuje za to działania w drugą stronę: rozkładów lotniczych na peronach. – To przesada. Pasażerowie lotniczy planują podróż z wyprzedzeniem. Informacji o odlocie raczej nie szukają na dworcach – mówi Walczak.
Dodaj swoją opinię
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.