Ursynów przed paraliżem
Jeśli nie znajdą się pieniądze na poszerzenie ulic, za rok Ursynów utknie w korkach – alarmują władze dzielnicy. – Nie będzie tak źle, ale szukamy rozwiązania – odpowiada ratusz.

W przyszłym roku do ul. Puławskiej ma dotrzeć trasa S2, część autostrady prowadzącej ze Świecka, Poznania i Łodzi do Warszawy. Nie wiadomo jednak, kiedy zbudowana zostanie jej dalsza część, więc cały ruch z autostrady przejmie Ursynów.
– To będzie koszmar – mówi burmistrz tej dzielnicy Piotr Guział. – Część samochodów utknie w korkach na Puławskiej, inni kierowcy będą sobie chcieli skrócić drogę przez Ursynów i zablokują całą dzielnicę.
Budowy bez dojazdu
Władze Ursynowa chcą więc, by miasto poszerzyło dwie ulice: Płaskowickiej i Pileckiego, oraz zbudowało przedłużenie ul. Indiry Gandhi. – Już teraz na tych dwóch pierwszych ulicach tworzą się korki. Jeśli ich nie poszerzymy, kierowcy będą stali na krótkich odcinkach nawet po kilkadziesiąt minut – tłumaczy Guział.
Sprawa jest o tyle skomplikowana, że w 2013 r. ruszyć ma budowa Szpitala Południowego na rogu ul. Indiry Gandhi i Pileckiego. Rozbudować się planuje również centrum handlowe Ursynów przy ul. Puławskiej. – Będziemy więc tu mieli jeszcze ciężarówki dowożące materiały na place budowy – mówi burmistrz Guział. – Bez finansowej pomocy miasta nie uda się nam zaradzić paraliżowi.
Radni Ursynowa, podczas opiniowania Wieloletniego Programu Inwestycyjnego dla dzielnicy, zwrócili się więc z prośbą do prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz, by znalazła brakujące pieniądze. Ul. Indiry Gandhi ma kosztować ok. 15 mln zł, a Płaskowickiej – 38 mln zł. Szanse na dofinansowanie są jednak niewielkie. – Dzielnice złożyły wiele różnych propozycji związanych z realizacją nowych inwestycji, a budżet został dostosowany do możliwości finansowych miasta – mówi Magdalena Jadziewicz-Kasak z biura prasowego ratusza.
Miasto szuka wyjścia
Na zlecenie Biura Drogownictwa i Komunikacji powstało specjalne opracowanie, sprawdzające, jakie są szanse na przebudowę ursynowskich ulic.
– Wyniki pomiarów ruchu i prognozy wykonane przy tworzeniu opracowania wskazują, że natężenie ruchu na ul. Puławskiej po oddaniu do użytkowania południowej obwodnicy Warszawy będzie porównywalne z tym, które jest teraz – mówi dyrektor Biura Drogownictwa i Komunikacji Mieczysław Reksnis. Autorzy opracowania wskazali jednak możliwości przebudowy dróg w tej części Ursynowa tak, by korki były jak najmniejsze. W najbliższym czasie ratusz sprawdzi, jaka jest szansa na wprowadzenie tych usprawnień.
Tylko czy znajdą się na nie dodatkowe pieniądze? – Jeśli sytuacja gospodarcza się poprawi i do budżetu wpłynie więcej pieniędzy, to na pewno przeznaczymy je na najpilniejsze cele w mieście – mówi Magdalena
Jadziewicz-Kasak.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.