Tunel otwarty z Kokardą „na dziko”
Po żoliborskiej stronie nowego tunelu nie ma parkingów dla przesiadających się do metra i pociągów. Urzędnicy boją się, że kierowcy zastawią ul. Kokardy, blokując dojazd straży pożarnej.


Głównym inwestorem tunelu obok Dworca Gdańskiego sąPKP, ale obowiązuje tu estetyka Metra Warszawskiego – podobna do stacji Słodowiec. Schody i windy zostały czytelnie oznakowane. Pasażer jest kierowany do metra, pociągów, tramwajów i autobusów.
– A jednak da się. Dlaczego nie zrobili czegoś takiego między stacją metra Centrum i PKP Śródmieście? – dziwi się Michał Witkowski z ul. gen. Zajączka.
Po obu stronach tunelu znajdzie się 13 lokali komercyjnych, do których właśnie wprowadzają się najemcy. Będą tu m.in. piekarnia, cukiernia, kiosk i kawiarnia. Powstanie też punkt obsługi pasażera, gdzie zakodujemy kartę miejską.
Przy wyjściu na teren Żoliborza władze tej dzielnicy powiesiły „na powitanie“ mapy i fotografie dla podróżnych. Śródmieście o atrakcje nie zadbało.
Odbiory techniczne trwały tak długo, że jeszcze przed oficjalnym otwarciem na ścianach pojawiły się bazgroły grafficiarzy. To powtórka z pobliskich peronów PKP, które również zostały „zaatakowane” przed dopuszczeniem do ruchu.
Po stronie Śródmieścia pasażerowie wychodzą z tunelu na ruchliwą ul. Słomińskiego i Kłopot (to dojazd do niewielkiego parkingu). Po stronie Żoliborza nieliczne miejsca parkingowe są tylko przy ul. gen. Zajączka. Urzędnicy obawiają się, że malutka ul. Kokarda zamieni się w „dziki” parking dla przesiadających się do metra i kolei. To niebezpieczne, bo wąska uliczka pełni rolę drogi pożarowej.
Najwcześniej w kwietniu drogowcy otworzą pierwszy z wiaduktów na Andersa. Ratusz obiecywał, że stanie się to w październiku ubiegłego roku.
– Na wiadukcie trzeba jeszcze tylko ułożyć masy bitumiczne. Potrzebujemy na to dwóch tygodni z temperaturą powyżej zera – mówi rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Agata Choińska.
ZTM obiecuje, że wtedy do tunelu po stronie Żoliborza da się dojechać linią autobusową – zapewne 205. A przez wiadukt na Andersa kursować mają linie 116 i 157.
Dodaj swoja opinię
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.