Most już jest, a tramwaju brak
Most Północny będzie zachętą do podróży z Białołęki wyłącznie samochodem. Ratusz: Tramwaj pojawi się tu najwcześniej za rok.

Na Trasie Mostu Północnego między Wisłostradą a Modlińską trwają prace wykończeniowe. Przed końcem roku Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych planuje złożyć do nadzoru budowlanego wniosek o pozwolenie na użytkowanie jezdni dla samochodów.
Częścią tej inwestycji za 1,2 mld zł jest też budowa torów tramwajowych. W chwili otwarcia mostu Północnego żaden tramwaj tędy nie pojedzie, bo... brakuje trakcji elektrycznej.
– W grudniu otworzymy oferty w przetargu na elektryfikację linii. Prace powinny ruszyć wiosną przyszłego roku i potrwać do jesieni – mówi rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka.
Dlaczego tramwajarze dopiero teraz ogłosili przetarg, skoro budowa mostu trwa od 2009 r.? Bo ratusz chciał, żeby tory na moście powstały jednocześnie z linią prowadzącą w głąb Tarchomina – wzdłuż ul. Światowida do Winnicy. Władze Warszawy obiecywały, że to przedłużenie torów z mostu na Tarchomin będzie gotowe do końca... 2011 r. Ale ratusz nie ma nawet decyzji środowiskowej. Inwestycję storpedowali jednak mieszkańcy osiedla Winnica, którzy nie chcieli torów i pętli obok swoich domów.
W tej sytuacji ratusz sięgnął po wariant awaryjny. Do czasu wybudowania linii na Tarchomin tramwaje mają kończyć trasę od jesieni przyszłego roku tuż za mostem – przy ul. Myśliborskiej. Problem w tym, że nie będzie tam pętli. Jak tramwaje zawrócą? Jak ujawniła „Gazeta Stołeczna", Tramwaje Warszawskie planują zamówić tramwaje dwukierunkowe (z kabiną motorniczego z przodu i z tyłu składu).
Co z tramwajem na Tarchomin? ZTM dopiero kompletuje dla Tramwajów dokumentację potrzebną do decyzji środowiskowej dla pierwszego etapu inwestycji. Urzędnicy przedstawili właśnie kolejny spóźniony termin dostarczenia dokumentu: marzec 2012 r. Potem trzeba jeszcze uzyskać pozwolenie na budowę i wybrać wykonawcę w przetargu itd. Według radnego Białołęki Wojciecha Tumasza, w najbardziej optymistycznym scenariuszu prace potrwają do 2013 r. Według ZTM, czas przejazdu tramwajem z pętli z ul. Mehoffera do metra Młociny wyniesie 14 minut. Później 18 minut pojedziemy metrem do centrum. Wtedy w ponad pół godziny z Tarchomina dostaniemy się do centrum Warszawy.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.