Korki na Trasie Toruńskiej do ukończenia tunelu
Przejazd skróci się po zmianie świateł przy ul. Łabiszyńskiej. Ale na płynny ruch trzeba jeszcze poczekać
Drogowcy wyłączyli wiadukty nad skrzyżowaniem z ul. Łabiszyńską. Kierowcy muszą teraz przejeżdżać zewnętrznymi pasami i czekać na światłach.
– Musieliśmy wprowadzić czasową organizację ruchu – mówi rzeczniczka Mazowieckiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska. – Zrobiliśmy to po to, by wykonawca mógł dokończyć budowę ekranów akustycznych.
Mieszkańcy, którzy muszą dojeżdżać do centrum z Białołęki, mają już dość tych utrudnień.
„Stoimy w ogromnych korkach do mostu, w godzinach szczytu zabiera to nawet godzinę" – napisał do nas pan Julian Sinas z osiedla Derby przy ul. Skarbka z Gór.
– To koszmar. Z powodu tych zmian codziennie spóźniam się do pracy – dodaje pani Elżbieta z Marek. – Jak długo jeszcze będziemy tak się męczyć?
Korkujące światła
Inwestor tłumaczy, że wszystkiemu winne są światła na skrzyżowaniu z ul. Łabiszyńską. – Zmieniła się organizacja ruchu, a sygnalizacja działała po staremu, czyli zielone dla samochodów jadących Trasą Toruńską świeci się tylko kilkanaście sekund – tłumaczy Małgorzata Tarnowska. – My sami z siebie nie możemy zmieniać cyklu świateł, muszą to zrobić ratusz i miejski inżynier ruchu.
Inżynier ruchu nakazał wydłużyć światło, więc jest szansa na to, że korki nieco się zmniejszą. Do kiedy będą trwać te utrudnienia?
– Planujemy zakończyć roboty na tym odcinku w kwietniu – mówi Małgorzata Tarnowska. – Później zaczną się odbiory. Oznacza to, że na Euro 2012 samochody już powinny pojechać nową trasą.
Jeśli ekrany zostaną ukończone dużo wcześniej niż cały odcinek trasy, to jest szansa, że samochody wrócą na wiadukt jeszcze przed odbiorami.
Wysoka cena za ciszę
1,2-kilometrowe półtunele na Trasie Toruńskiej to pierwsze takie zabezpieczenie przed hałasem w Polsce.
W najwęższym miejscu tunel ma 13 m, a w najszerszym, przed ul. Łabiszyńską, gdzie przezroczysty dach jest rozpięty nie tylko nad jezdniami głównymi, ale też bocznymi – 29 m. Podobne można spotkać w Austrii, Szwajcarii i we Francji. Koszt tej konstrukcji to aż 80 mln zł, czyli 9 proc. wartości całej inwestycji, która pochłonie 869 mln zł.
W przyszłym roku GDDKiA planuje przebudowę Trasy AK między ul. Powązkowską i Modlińską (wraz z mostem Grota-Roweckiego).
Tutaj, między ul. Mickiewicza i Gwiaździstą, powstanie też tunel dźwiękochłonny o tym samym standardzie co na Trasie Toruńskiej.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.