Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Przeprawa będzie graniczyła z cudem

Marek Kozubal 05-04-2013, ostatnia aktualizacja 07-04-2013 18:49

Przez ponad dwa lata kierowcy będą mieli problemy z przejazdem przez most Grota Roweckiego

autor: Radek Pasterski
źródło: Fotorzepa

W drugiej połowie roku rozpocznie się przebudowa ekspresowej „ósemki" od węzła Powązkowska do węzła Modlińska. Modernizacja czterokilometrowego odcinka trasy AK potrwa 27 miesięcy. Przeprawa będzie poszerzona do pięciu pasów ruchu w każdym kierunku. Z kolei sama trasa AK na odcinku od ul. Modlińskiej do Powązkowskiej ma mieć po trzy pasy. Powstaną też ekrany akustyczne, a także nowe chodniki oraz ścieżki rowerowe.

Roboty za 544 mln zł przeprowadzi konsorcjum: Astaldi z Włoch i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Maz. Firmy te budują teraz centralny odcinek II linii metra. Umowa ma zostać podpisana na przełomie kwietnia i maja.

– Nie przewidujemy zamknięcia mostu Grota na czas prowadzenia robót. Wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia dwóch pasów ruchu w każdym kierunku – mówi Małgorzata Tarnowska z Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad.

Żeby jednak nie zakorkować miasta, GDDKiA podjęła decyzję, by na czas remontu mostu Grota powstała obok dodatkowa przeprawa. – Trwają uzgodnienia z urzędem miasta – mówi Tarnowska.

Rewolucja drogowa planowana jest też na Trasie Łazienkowskiej. Wyburzonych ma zostać dziewięć estakad, a w ich miejsce postawione nowe. Osiem po śródmiejskiej stronie Wisły, a jedna po stronie praskiej. Urzędnicy zgodzili się je zburzyć, bowiem są tak skorodowane, że ich naprawa jest niemożliwa.

Modernizacja mostu Grota Roweckiego potrwa aż 27 miesięcy

Plan jest taki, że prace jednocześnie będą prowadzone przy dwóch estakadach. – Czasowo będą zamykane odcinki trasy Łazienkowskiej – mówi Małgorzata Gajewska, rzecznik Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. Chodzi o zjazdy z trasy na ul. Czerniakowską oraz Wał Miedzeszyński. Ale jak zapewniają urzędnicy, sama trasa w całości nie zostanie zamknięta.

Remont estakad zostanie przeprowadzony przez Strabag, który zaproponował w przetargu najniższą cenę, czyli 30,6 mln zł. Od momentu podpisania kontraktu, firma będzie miała 24 miesiące na rozebranie starych estakad i postawienie nowych, o łącznej długości 1570 metrów.

Prace obejmą również dobudowę nowego pasa ruchu na ul. Czerniakowskiej od zjazdu z Trasy Łazienkowskiej w kierunku Wilanowa do skrzyżowania z ul. Łazienkowską (o długości 140 metrów). Ponadto przebudowane zostaną także chodniki, drogi dojazdowe i pas zieleni. W planach jest też budowa elementów systemu odwodnienia, wykonanie oznakowania, wymiana chodników od skrzyżowania z ul. Górnośląską do skrzyżowania z ul. Łazienkowską. Wykonawca będzie musiał przebudować także m.in. oświetlenie, sieć telekomunikacyjną, elektroenergetyczną i kanalizację. Przebudowana zostanie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Czerniakowskiej i Łazienkowskiej.

Kiedy rozpoczną się prace?  Urzędnicy przewidują,  że robotnicy zaczną burzyć wiadukty jeszcze wiosną.

– Rozpoczęcie prac będzie zależało od tego, kiedy zostanie otworzony tunel pod Wisłostradą – mówi nam jeden z miejskich urzędników. Na razie nie ma pewności kiedy to się stanie, ciągle bowiem wzmacniana jest konstrukcja pobliskiego łącznika stacji metra Powiśle.

W sierpniu poprzedniego roku stacja ta została zalana, a tunel zamknięty. Być może uda się go otworzyć w czerwcu.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane