Przeprawa będzie graniczyła z cudem
Przez ponad dwa lata kierowcy będą mieli problemy z przejazdem przez most Grota Roweckiego
W drugiej połowie roku rozpocznie się przebudowa ekspresowej „ósemki" od węzła Powązkowska do węzła Modlińska. Modernizacja czterokilometrowego odcinka trasy AK potrwa 27 miesięcy. Przeprawa będzie poszerzona do pięciu pasów ruchu w każdym kierunku. Z kolei sama trasa AK na odcinku od ul. Modlińskiej do Powązkowskiej ma mieć po trzy pasy. Powstaną też ekrany akustyczne, a także nowe chodniki oraz ścieżki rowerowe.
Roboty za 544 mln zł przeprowadzi konsorcjum: Astaldi z Włoch i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Maz. Firmy te budują teraz centralny odcinek II linii metra. Umowa ma zostać podpisana na przełomie kwietnia i maja.
– Nie przewidujemy zamknięcia mostu Grota na czas prowadzenia robót. Wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia dwóch pasów ruchu w każdym kierunku – mówi Małgorzata Tarnowska z Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad.
Żeby jednak nie zakorkować miasta, GDDKiA podjęła decyzję, by na czas remontu mostu Grota powstała obok dodatkowa przeprawa. – Trwają uzgodnienia z urzędem miasta – mówi Tarnowska.
Rewolucja drogowa planowana jest też na Trasie Łazienkowskiej. Wyburzonych ma zostać dziewięć estakad, a w ich miejsce postawione nowe. Osiem po śródmiejskiej stronie Wisły, a jedna po stronie praskiej. Urzędnicy zgodzili się je zburzyć, bowiem są tak skorodowane, że ich naprawa jest niemożliwa.
Modernizacja mostu Grota Roweckiego potrwa aż 27 miesięcy
Plan jest taki, że prace jednocześnie będą prowadzone przy dwóch estakadach. – Czasowo będą zamykane odcinki trasy Łazienkowskiej – mówi Małgorzata Gajewska, rzecznik Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. Chodzi o zjazdy z trasy na ul. Czerniakowską oraz Wał Miedzeszyński. Ale jak zapewniają urzędnicy, sama trasa w całości nie zostanie zamknięta.
Remont estakad zostanie przeprowadzony przez Strabag, który zaproponował w przetargu najniższą cenę, czyli 30,6 mln zł. Od momentu podpisania kontraktu, firma będzie miała 24 miesiące na rozebranie starych estakad i postawienie nowych, o łącznej długości 1570 metrów.
Prace obejmą również dobudowę nowego pasa ruchu na ul. Czerniakowskiej od zjazdu z Trasy Łazienkowskiej w kierunku Wilanowa do skrzyżowania z ul. Łazienkowską (o długości 140 metrów). Ponadto przebudowane zostaną także chodniki, drogi dojazdowe i pas zieleni. W planach jest też budowa elementów systemu odwodnienia, wykonanie oznakowania, wymiana chodników od skrzyżowania z ul. Górnośląską do skrzyżowania z ul. Łazienkowską. Wykonawca będzie musiał przebudować także m.in. oświetlenie, sieć telekomunikacyjną, elektroenergetyczną i kanalizację. Przebudowana zostanie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Czerniakowskiej i Łazienkowskiej.
Kiedy rozpoczną się prace? Urzędnicy przewidują, że robotnicy zaczną burzyć wiadukty jeszcze wiosną.
– Rozpoczęcie prac będzie zależało od tego, kiedy zostanie otworzony tunel pod Wisłostradą – mówi nam jeden z miejskich urzędników. Na razie nie ma pewności kiedy to się stanie, ciągle bowiem wzmacniana jest konstrukcja pobliskiego łącznika stacji metra Powiśle.
W sierpniu poprzedniego roku stacja ta została zalana, a tunel zamknięty. Być może uda się go otworzyć w czerwcu.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.