Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Podwyżka biletów Kolei Mazowieckich

koz 16-12-2013, ostatnia aktualizacja 16-12-2013 23:11

1 stycznia 2014 roku ceny biletów Kolei Mazowieckich ulegną zmianie. Podrożeją o 5 procent.

autor: Kuba Kamiński
źródło: Fotorzepa

Poprzednia podwyżka cen biletów Kolei Mazowieckich miała miejsce w sierpniu 2011 roku. Jak informuje biuro prasowe KM dwa i pół roku temu średnioroczny wskaźnik podwyżki cen biletów wyniósł 4 proc. Od tego czasu do listopada 2013 roku włącznie inflacja wzrosła o 5,42 proc.

Władze spółki zdecydowała się na wzrost cen biletów średnio o 5 proc.

– Podniesienie cen biletów w okresie, kiedy pasażerowie szczególnie dotkliwie odczuwają utrudnienia w kursowaniu pociągów, spowodowane licznymi modernizacjami infrastruktury kolejowej, jest decyzją trudną – przyznaje Dariusz Grajda, członek zarządu i dyrektor handlowy Kolei Mazowieckich.

– Występujące odwołania czy opóźnienia pociągów Kolei Mazowieckich spowodowane są jednakże w znacznej większości przez awarie infrastruktury kolejowej czy zamknięcia szlaków  – dodaje Dariusz Grajda.

Tymczasem wpływy z biletów są przeznaczane w dużej mierze na opłaty za dostęp do infrastruktury kolejowej i pokrycie kosztów amortyzacji środków trwałych.

– Obecnie w swoim parku taborowym spółka posiada m.in. nowoczesne pociągi EN76 Elf i ER75 Flirt, autobusy szynowe i wagony piętrowe. W tym miesiącu uzupełniliśmy park taborowy Kolei Mazowieckich o kolejny nowoczesny autobus szynowy, modernizujemy 74 elektryczne zespoły trakcyjne, a w trakcie procedury przetargowej jest zamówienie na dostawę 22 nowych wagonów piętrowych typu push & pull. Dziś, dzięki wielomilionowym inwestycjom, Koleje Mazowieckie są najnowocześniejszym przewoźnikiem kolejowym w kraju pod względem posiadanego taboru – podkreśla Dariusz Grajda.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane