Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Autobusy dojadą do metra

Konrad Majszyk 29-01-2009, ostatnia aktualizacja 30-01-2009 14:40

Od poniedziałku dziesięć linii autobusowych zmieni trasy na Bielanach, Bemowie i Żoliborzu. Cel: dowieźć pasażerów do metra. W tej sprawie kilkuset podróżnych odpytała wcześniej firma badawcza.

Pętla na Młocinach. Ratusz chce, żeby to był główny punkt przesiadkowy na Bielanach
autor: Rafał Guz
źródło: Fotorzepa
Pętla na Młocinach. Ratusz chce, żeby to był główny punkt przesiadkowy na Bielanach
źródło: ZTM
źródło: ZTM

Autobusowe roszady wejdą w życie pierwszego dnia po feriach. Ratusz zapowiadał je już jesienią ubiegłego roku, ale plany pokrzyżowało nieoczekiwane zamknięcie dla komunikacji rozsypującego się wiaduktu na Andersa. Dopiero po opanowaniu zamieszania związanego z objazdami plany zostały odkurzone.

– Najważniejszym celem jest dziś ułatwienie dojazdu do bielańskiego odcinka metra. Przy okazji usprawnimy też lokalne połączenia między Żoliborzem, Bemowem i Bielanami – mówi rzecznik ZTM Igor Krajnow. Po raz pierwszy projekt zmian tras autobusów został poprzedzony badaniami ankietowymi. ZTM zlecił je za ok. 20 tys. zł profesjonalnej firmie badawczej. W październiku 18 ankieterów odpytało 420 mieszkańców różnych części Bielan. To m.in. na tej podstawie urzędnicy ZTM naszkicowali nowe trasy. Według Krajnowa, podobne badania będą zlecane przed wprowadzaniem dużych zmian komunikacyjnych.

Oto szczegóły zmian:

205 – zupełnie nowa linia. Trasa: Gwiaździsta, Podleśna, Klaudyny, Rudzka, Hłaski, Gdańska, metro Marymont, Słowackiego, metro Plac Wilsona, Mickiewicza, al. Wojska Polskiego, al. Jana Pawła II, rondo „Radosława”. Częstotliwość: co 20 min w szczycie, co 30 poza nim i w święta.

103 – linia wycofana spod cm. Północnego i z osiedla Wrzeciono. Z pl. Wilsona pojedzie bezpośrednio ul. Krasińskiego (bez podjazdów do Wisłostrady) do Powązkowskiej, Trasą AK, Broniewskiego, Jarzębskiego, al. Zjednoczenia i ul. Kasprowicza do pętli Młociny. Częstotliwość kursowania: co 12 min w szczycie, co 15 min poza szczytem i co 20 w święta.

105 – wycofana z Nowego Bemowa (ul. Wrocławskiej i Radiowej). Nowa trasa prowadzi z pl. Trzech Krzyży do ul. Lazurowej na Bemowie. Częstotliwość: co 15 min w szczycie, co 20 poza nim i co 20 w święta.

106 – zniknie z ul. Zgrupowania „Kampinos”. Do UKSW na Młocinach pojedzie ulicami Przy Agorze i Marymoncką. Częstotliwość kursowania to odpowiednio: co 20, 30 i 30 minut.

110 – trasa pozostanie bez zmian (cm. Północny – metro Marymont). Będzie jeździł co kwadrans, a nie co 20 minut.

112 – wycofana z krętej trasy wzdłuż ul. Wrocławskiej i Broniewskiego. Pojedzie prosto ul. Powstańców Śląskich, al. Reymonta, Żeromskiego do stacji Słodowiec i Trasy AK. Częstotliwość: co 10, 12 i 15 minut.

121 – wycofana z pl. Wilsona i Marymontu (tu zastąpi ją nowa linia 205) i z osiedla Piaski. Nowa trasa: Gwiaździsta, Podleśna, Marymoncka, Przy Agorze, Sokratesa, Conrada. Częstotliwość: co 15, 20 i 20 minut.

122 – trasa przedłużona do skrzyżowania Górczewskiej z Lazurową. Z ul. Powstańców Śląskich pojedzie ul. Piastów Śląskich, Wrocławską, Radiową, Kaliskiego, Lazurową do os. Górczewska. Częstotliwość: co 10, 15 i 20 minut.

132 – zniknie z pl. Wilsona i Piasków. Z Białołęki dojedzie do mostu Grota-Roweckiego, a później do Trasy AK i stacji metra Marymont.

701 – zastąpi zlikwidowaną linię 210. Pojedzie od metra Młociny do Łomianek co 20, 30 i 30 min.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane