Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Siedmiu rywalizuje o południową obwodnicę Warszawy

Konrad Majszyk 09-02-2010, ostatnia aktualizacja 09-02-2010 22:32

Tyle konsorcjów chce budować 10,5 km południowej obwodnicy Warszawy z Konotopy do lotniska Okęcie. W samo południe Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty w przetargu na wykonawcę.

autor: Darek Golik
źródło: Fotorzepa

Najtańsze w powtórzonym przetargu okazało się konsorcjum firm Bilfinger-Berger, Mosty Łódź i Intercor z ofertą 908 mln zł. Najdroższe oferty przedstawiły firmy PGM, Hydrobudowa, SIAC i PRG Metro – 1 mld 580 mln zł. Warszawski oddział GDDKiA zaplanował, że wyda na tę inwestycję nie więcej niż 1 mld 350 mln zł.

Trasa będzie miała po trzy pasy w każdą stronę. W ramach tej inwestycji powstaną trzy bezkolizyjne węzły drogowe: Opacz, Al. Jerozolimskie i al. Krakowska. Przybędzie 27 wiaduktów, jeden tunel kolejowy (między węzłem Konotopa a ul. Orląt Lwowskich) oraz kładka dla pieszych nad Al. Jerozolimskimi.

Budowa ma ruszyć w czerwcu 2010 roku. Prace mają się skończyć trzy miesiące po Euro 2012. Czy przyjezdni zastaną rozgrzebany plac budowy? – Trasa musi być przejezdna w maju 2012 roku. Taki warunek zapisaliśmy w specyfikacji przetargowej – mówi rzeczniczka warszawskiej GDDKiA Małgorzata Tarnowska.

Ta inwestycja GDDKiA wpisuje się w dwie inne, które już trwają, a planowany termin ich zakończenia prac to kwiecień 2012 roku. Węzeł Konotopa ma wybudować wykonawca autostrady A2 z Łodzi do Warszawy. Za skrzyżowanie z Trasą N-S odpowiadają zaś budowniczy tzw. elki między ul. Puławską, południową obwodnicą i lotniskiem Okęcie.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane