Tunel „pięćdziesiątki”
Za miesiąc koniec fikcji ograniczenia prędkości do 50 km/godz. na Wisłostradzie. Tylko w tunelu będą mandaty. Bo ratuszowi szkoda pieniędzy na wymianę elektronicznych tablic.
konrad majszyk
Od 1 października Wisłostradą między mostem Gdańskim i al. Witosa będzie można jeździć już nie „pięćdziesiątką", ale o 30 km/godz. szybciej. Ku zaskoczeniu kierowców wyjątkiem będzie tunel Wisłostrady. Tutaj ograniczenie do 50 km/godz. nadal pozostanie.
Wyścigi z radiowozem
– Trzy pasy w każdą stronę, pas dzielący, brak przejść dla pieszych... Kiedy jadę „pięćdziesiątką" tunelem Wisłostrady, to nawet radiowozy mnie wyprzedzają – powiedział nam wczoraj jeden z miejskich urzędników.
– W tunelu Wisłostrady powinna obowiązywać dopuszczalna prędkość minimum
70 km/godz. Trzeba by jednak wymienić przestarzałe elektroniczne tablice – mówi miejski inżynier Janusz Galas.
Zarząd Dróg Miejskich nie
zamierza tego robić, zasłaniając się cięciami budżetowymi. Rzecznik ZDM Adam Sobieraj tłumaczy, że na tablicach „zmiennej treści" po obu stronach tunelu Wisłostrady można zmieniać treść, ale... tylko na tę wcześniej zaprojektowaną.
Dlaczego w tunelu za 220 mln zł nie przewidziano tablic umożliwiających podniesienie prędkości do pułapu wyższego niż 50 km/godz.? Jak usłyszeliśmy, projektant „przedobrzył", chcąc się podlizać straży pożarnej. W 2003 r. strażacy przez kilka miesięcy wstrzymywali otwarcie nowiutkiego tunelu Wisłostrady, domagając się dodatkowych zabezpieczeń przeciwpożarowych. To był czas chuchania na zimne po tragicznych wypadkach w tunelach drogowych w Alpach.
Drogowcy nie mają wątpliwości, że mało kto przestrzega ograniczenia prędkości w tunelu Wisłostrady. Wykazują to kamery i czujniki systemu sterowania ruchem, którymi naszpikowany jest przejazd.
Konsternacja Chińczyków
W grudniu 2010 r. warszawską siedzibę centrum sterowania ruchem wizytowała delegacja z chińskiego miasta Wuhan. Goście zza Wielkiego Muru Chińskiego byli przekonani, że urządzenia Siemensa do pomiaru prędkości się zepsuły, kiedy na ekranie zobaczyli najpierw ograniczenie do „pięćdziesiątki", a potem samochód pędzący tunelem Wisłostrady z prędkością... 193 km/godz.
Przy okazji ustawienia na Wisłostradzie nowych znaków i przeprogramowywania sygnalizatorów drogowcy przywrócą do 1 października zielone strzałki na skrzyżowaniach między mostem Gdańskim i al. Witosa.
Prace obejmą też korektę skrzyżowania Wisłostrady z ul. Wilanowską na Solcu, gdzie dla podniesienia bezpieczeństwa zostaną wyeliminowane lewoskręty (trzeba będzie jeździć Ludną). Wzdłuż Wisłostrady ubędzie miejsc parkingowych.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.