Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Pasażerowie boeinga kpt. Wrony otrzymali rekompensaty

17-04-2015, ostatnia aktualizacja 17-04-2015 04:43

Pasażerowie pilotowanego przez kpt. Tadeusza Wronę Boeinga 767, który awaryjnie lądował na Okęciu, otrzymali rekompensaty finansowe.

autor: Gardziński Robert
źródło: Fotorzepa

Należący do Polskich Linii Lotniczych LOT Boeing 767, który 1 listopada 2011 r. leciał z Newark w USA do Warszawy, nie mógł wysunąć podwozia. Nie zadział żaden system wysuwania podwozia: ani podstawowy - hydrauliczny, ani awaryjny - elektryczny. Samolot niemal godzinę krążył nad stolicą, po czym kpt. Tadeusz Wrona zdecydował się lądować awaryjnie bez wysuniętego podwozia. Na pokładzie było 220 pasażerów i 11 członków załogi; nikt nie został ranny.

Jak poinformowała PAP radca prawny, partner w kancelarii Budzowska, Fiutowski i Partnerzy (BFP), Jolanta Budzowska, ugoda została zawarta przed amerykańskim sądem pod koniec ubiegłego roku. Objęto nią ponad 130 osób (ponad 100 z nich reprezentowała kancelaria BFP).

W ostatnich dniach ostatnim pasażerom wypłacono rekompensaty finansowe - dodała. Treść ugody i wysokość odszkodowań są objęte tajemnicą.

Pozew skierowano przeciwko dwóm firmom - konserwacyjnej, która przeprowadziła inspekcję samolotu i zatwierdziła jego gotowość do lotu z lotniska w Newark w New Jersey (lot odbywał się z Nowego Jorku do Warszawy) oraz producentowi Boeinga 767 - The Boeing Company.

Sprawę prowadziły międzynarodowe firmy prawnicze Stewarts Law of London z Anglii oraz Wisner Law Firm z Chicago we współpracy z warszawsko-krakowską kancelarią BFP. Floyd A. Wisner z firmy prawniczej informował PAP w listopadzie 2012 r., gdy pozew o odszkodowanie wpłynął do amerykańskiego sądu, że pasażerowie domagają się w nim rekompensaty finansowej za uszczerbek na zdrowiu związanym z szokiem i strachem podczas awaryjnego lądowania.

PAP

Najczęściej czytane