Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Opera przez telefon

Jacek Marczyński 11-09-2011, ostatnia aktualizacja 14-09-2011 20:34

Francis Poulenc „Głos ludzki”, reż. Krzysztof Zanussi, dyr. Kai Bumann, wyk. Olga Pasiecznik, Warszawska Opera Kameralna, al. Solidarności 76b, bilety: 35 – 110 zł, rezerwacje: tel. 22 831 22 40, premiera: poniedziałek (12.09), spektakle: środa (14.09), piątek (16.09), godz. 19

autor: Jakub Ostałowski
źródło: Fotorzepa

Powodów, by zachęcić do obejrzenia tego spektaklu, jest kilka i każdy równie istotny. Zacznijmy jednak od kobiety.

To kolejna premiera, którą Warszawska Opera Kameralna przygotowuje specjalnie dla Olgi Pasiecznik. Znakomita i popularna śpiewaczka otrzymała rolę, w której może ujawnić pełnię wokalnych i aktorskich możliwości.

„Głos ludzki" („La voix humaine") jest operowym monodramem, Francis Poulenc skomponował go do tekstu Jeana Cocteau. Koncepcja jest ascetycznie prosta – to zapis telefonicznych rozmów z ukochanym, przy czym widz słyszy tylko jeden głos uczestniczący w dialogu. Są w nim aluzje, kłamstwa, nadzieje, wyznania, wspomnienia, zwątpienie i rozpacz.

Przejmujący tekst Poulenc obdarzył świetną muzyką, poza Polską „Głos ludzki" bywa więc chętnie wystawiany. Zupełnym rarytasem jest natomiast inny monolog spółki Poulenc –Cocteau: „La Dame de Monte Carlo". To z kolei wyznania kobiety odtrąconej przez wszystkich, zniszczonej przez hazard i alkohol. W tej roli też zobaczymy Olgę Pasiecznik. Oba monodramy przedzieli zaś „Aubade", czyli tzw. koncert choreograficzny Poulenca. Wystąpi Balet Dworski Cracovia Danza, autorką choreografii jest Romana Angel.

Spektakl reżyseruje Krzysztof Zanussi. Trudno uwierzyć, ale będzie to krajowy debiut tego twórcy, który w teatrach operowych pracował dotychczas wyłącznie za granicą.

Premierę przygotowano z okazji 50-lecia Warszawskiej Opery Kameralnej. Jubilatka zorganizowała też Festiwal Oper Kameralnych XX i XXI wieku. Od września do końca marca zobaczymy 12 różnych przedstawień.

 

Życie Warszawy

Najczęściej czytane