Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Horror dopiero przed nami

Marek Kozubal 25-10-2013, ostatnia aktualizacja 28-10-2013 20:45

Dzisiejsze korki na Trasie AK to preludium przed tym, co nas czeka po częściowym zamknięciu mostu.

Trasa AK, na której już trwają prace, codziennie się korkuje
autor: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Trasa AK, na której już trwają prace, codziennie się korkuje

Już teraz przejazd przez most Grota-Roweckiego graniczy z cudem. To dlatego, że robotnicy wyłączyli z ruchu dwie łącznice na węźle Modlińska prowadzące z południa i z północy na most, a także estakadę na węźle Wisłostrada. Część kierowców przeniosła się na sąsiedni most Marii Skłodowskiej-Curie, ale i tam natychmiast powstały korki.

Apogeum nastąpi jednak 8 listopada. Wtedy most zostanie częściowo wyłączony z ruchu. Zamknięte zostaną trzy kolejne estakady na węźle Wisłostrada oraz północna część mostu, zwężony będzie też odcinek Trasy AK od ul. Gwiaździstej do Powązkowskiej. Zamknięty będzie też przejazd tunelem z Modlińskiej na Bródno. Wcześniej robotnicy przeprowadzą prace przygotowawcze.

Dlatego na dodatkowe utrudnienia trzeba się przygotować już w najbliższy weekend. Począwszy od nocy z 25 na 26 października wyłączane będą naprzemiennie całe jezdnie trasy na długości ok. 400 m pomiędzy ul. Gwiaździstą a Mickiewicza. Kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Przebudowa Trasy AK i mostu rozpoczęła się kilka dni temu. Od razu okazało się, że służby miejskie nie były przygotowane do rozpoczęcia remontu jednej z kluczowych przepraw na Wiśle. Z danych Zarządu Dróg Miejskich wynika, że średnio na dobę mostem przejeżdża 165 tys. pojazdów, w tym kilka tysięcy tirów. Samochody stanęły w korku, bo brakowało m.in. właściwego oznakowania na sąsiednim moście Skłodowskiej-Curie. Zostało ono uzupełnione dopiero w tym tygodniu.

W ratuszu powołany został sztab, który ma monitorować sytuację na trasie. Błyskawicznie zapadła np. decyzja, że tramwaje linii nr 2, kursujące przez most Skłodowskiej-Curie na Młociny, w szczycie mają kursować częściej. Pojawiła się też propozycja utworzenia przy ul. Jagiellońskiej tymczasowego parkingu, by kierowcy mogli na nim zostawić pojazdy i na drugą stronę Wisły do metra dojechać tramwajem.

Sztab zdecydował, że 8 listopada zostanie wprowadzony zakaz wjazdu ciężkich pojazdów na Trasę AK w godz. 6–22. – Inspekcja Transportu Drogowego będzie pilnowała tego zakazu, zostaną sprowadzone dodatkowe patrole z Mazowsza – deklaruje Tomasz Kunert z urzędu miasta.

Ograniczenie wjazdu pojazdów o tonażu powyżej 16 t będzie obowiązywało od Marek do ul. Połczyńskiej.  Przez most będą mogły jeździć tylko ciężarówki z identyfikatorami C 16. Kierowcy pozostałych tirów jadący tranzytem muszą się kierować na tzw. dużą obwodnicę Warszawy.

Do 8 listopada robotnicy mają poprawić infrastrukturę na drogach dojazdowych do mostów. Właśnie rozpoczął się remont na Młocinach przy ul. Nocznickiego i Conrada. Jezdnia ma być poszerzona na odcinku 250 m. Przejazd przez mosty utrudniony jest nie tylko z powodu remontu Trasy AK. Przebudowywana jest też Trasa Łazienkowska. Przez trzy miesiące utrudniony będzie, z powodu budowy metra, wjazd na most Świętokrzyski od Tamki.

Ruszają linie cmentarne

25 specjalnych linii autobusowych i dwie tramwajowe oznaczone literą C będą jeździły pomiędzy nekropoliami.  Pierwsza linia autobusowa C09 wyjedzie na trasę już w weekend. Połączy metro Młociny z Cmentarzem Północnym. Ponadto w niedzielę wszystkie tramwaje będą kursowały częściej, według sobotniego rozkładu jazdy. Od poniedziałku do czwartku w przyszłym tygodniu pasażerowie będą mogli dodatkowo korzystać z linii 409 kursującej na wydłużonej trasie pomiędzy CH Arkadia a Cmentarzem Północnym oraz z linii 701, która z metra Młociny będzie podjeżdżała do Cmentarza Północnego. Od 
1 do 3 listopada dojazd do cmentarzy zapewnią dwie specjalne linie tramwajowe: 
C1 (Annopol – Cm. Wolski) i C6 (Żerań Wschodni – Cm. Wolski) oraz 25 dodatkowych linii autobusowych, np. linii C01 (Annopol – Cm. Wolski) czy C11 (Cm. Bródnowski Św. Wincentego – Powązki – Cm. Wojskowy).

—koz

Życie Warszawy

Najczęściej czytane