Przetargi na 51 pociągów
Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na 35 pociągów do obsługi pierwszej i drugiej linii metra. Czarne chmury zbierają się za to nad przetargiem na 16 pociągów dla Kolei Mazowieckich.
Każdy z pociągów metra będzie zabierał 1424 osoby, w tym 230 będzie miało miejsca siedzące. Pociągi będą jednoprzestrzenne (podczas jazdy da się przejść z jednego końca na drugi).
Dlaczego akurat 35 pociągów? Do obsługi centralnego odcinka drugiej linii posłuży 20 składów. Kolejnych 12 zostanie skierowanych na linię pierwszą, na której ma wzrosnąć ruch po otwarciu drugiej. Trzy pozostałe pociągi będą w rezerwie na wypadek awarii i przeglądów.
Szacowany koszt to ponad 1 mld zł. Dostawy mają się skończyć w 2013 r. Cena stanowi tylko 50 proc. kryterium oceny ofert. Pozostałe wytyczne to zużycie energii, koszty utrzymania, rozwiązania ekologiczne i wydłużenie gwarancji na tabor.
Zwrot akcji nastąpił w unieważnionym przez Koleje Mazowieckie przetargu na 16 pociągów. Krajowa Izba Odwoławcza uznała odwołanie firmy Stadler, która złożyła najniższą ofertę. Zamiast podpisać z nią umowę, przewoźnik odwołał się jednak do sądu. Wczoraj portal Rynek Kolejowy ujawnił, że w myśl nowych przepisów Koleje Mazowieckie muszą zapłacić 5 mln zł opłaty sądowej. Ryzykują pieniądze podatników. Jeśli przegrają, pieniądze przepadną.
Dodaj swoją opinię
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.