Budowa drugiej linii metra: niby gdzie?
W nietypowy sposób zaczęły się obok ronda Daszyńskiego reklamowane przez ratusz przygotowania do budowy centralnego odcinka metra. Dziennikarzy było więcej niż robotników.
Po godz. 10 na skrzyżowaniu Prostej z Karolkową naradzała się grupa polskich i tureckich inżynierów w odblaskowych kamizelkach. Po kilkudziesięciu minutach rozeszli się. I tyle ich widziano.
Tymczasem ratusz rozesłał w piątek do mediów informacje o zaplanowanym na poniedziałek rozpoczęciu na Prostej przygotowań do „największej inwestycji samorządowej w Polsce”. Konsorcjum Astaldi i Gulermak ma przygotowywać teren pod szyb startowy dla potężnych tarcz TBM, które do końca 2013 roku mają wydrążyć tunele między rondem Daszyńskiego i Dworcem Wileńskim.
Z martwego miejsca inauguracji budowy drugiej linii telewizje próbowały wczoraj nadawać relacje na żywo. Co chwila przyjeżdżali dziennikarze w poszukiwaniu robotników i ciężkiego sprzętu. Jedynym śladem działalności budowlańców były jednak symbole namalowane na chodnikach przez geodetów. – To na razie prace przygotowawcze. Wszystko odbywa się zgodnie z planem. Od Zarządu Dróg Miejskich dostaliśmy dziś zgodę na zajęcie pasa drogowego – mówi rzecznik Metra Warszawskiego Paweł Siedlecki.
Urzędnicy zapowiadają, że co najmniej przez najbliższe trzy tygodnie roboty nie będą widowiskowe i nie będą wymagały wstrzymywania ruchu na Prostej.
„No tak, dostali zezwolenie na zajęcie pasa drogowego. Zaczynają więc prace, które przez następne trzy tygodnie nie będą wymagały zajęcia pasa drogowego” – kpi Rafał na profilu „ŻW” na Facebooku.
Według Pawła Siedleckiego, na Prostej trwają pomiary geodezyjne i inwentaryzacja placu budowy. Jutro będą np. przebudowywane krawężniki. Prace mają się rozkręcić „w środę lub czwartek”. Do 31 sierpnia robotnicy mają wyciąć zieleń kolidującą z budową i przeprogramować sygnalizację świetlną. Muszą też zbudować tymczasowe przystanki autobusowe i przejazd przez tory na Kasprzaka.
Na początku września zamknięta zostanie Prosta między Karolkową a rondem Daszyńskiego. Objazd dla aut poprowadzi przez Karolkową i Kolejową. Zarząd Transportu Miejskiego skieruje większość autobusów przez ul. Karolkową i Grzybowską. Koszt budowy centralnego odcinka drugiej linii to 4,1 mld zł.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.